لزوم تأمین آب پایدار بهداشتی برای روستانشینان در سقز

مدیر امور آبفا سقز بر لزوم تأمین آب پایدار بهداشتی برای روستانشینان در این شهرستان تاکید کرد و گفت: بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ متر عملیات اصلاح و توسعه شبکه آب در چهار روستای شهرستان سقز انجام شد.

عباس ولایتی مدیر امور آب و فاضلاب سقز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان از اجرای 6 هزار و 810 متر عملیات اصلاح و 950 متر عملیات توسعه شبکه آب در چهار روستای بسطام، خورده لوکی، دوله سیر و آلتون سفلی طی مدت اخیر خبر داد.

 

 

وی اظهار کرد: در راستای تأمین آب پایدار بهداشتی برای روستانشینان، در روستای بسطام یک‌هزار و 300 متر خط انتقال اجرا و چاه حفاری شده نیز تجهیز و در مدار قرار گرفت. 

 

 

وی افزود: در روستای خورده لوکی نیز اصلاح شبکه به طول سه هزار و 200 متر، توسعه شبکه به طول 350 متر، خط انتقال به طول 400 متر اجرا شد؛ ضمن آنکه 130 مورد ست کامل انشعاب به مشترکین واگذار شد.

 

 

مدیر امور آبفا سقز خاطرنشان کرد: در روستای دوله سیر عملیات اصلاح شبکه به طول یک‌هزارو 650 متر، توسعه شبکه به طول 170 متر، خط انتقال به طول 120 متر اجرا شده است؛ ضمن آنکه احداث مخزن 20 مترمکعبی، نصب 24 مورد ست کامل انشعاب و احداث و تجهیز یک باب ایستگاه پمپاژ  اجرا شد.

 

 

ولایتی تصریح کرد: در روستای آلتون سفلی بازسازی شبکه به طول یک‌هزار و 960 متر، توسعه شبکه به طول 430 متر و نصب 75 مورد ست کامل اجرا شده است.

 

 

مدیر امور آبفا سقز همچنین از افزایش 10 لیتر بر ثانیه توان تأمین آب شهر صاحب با حفر یک چاه جدید خبر داد و گفت: با توجه به افزایش مصرف آب در شهر صاحب و در نتیجه کاهش دبی آب چاه‌های موجود، حفر و تجهیز یک حلقه چاه انجام شد و به این ترتیب 10 لیتر بر ثانیه توان تأمین آب شهر صاحب افزایش یافت.

 

 

وی افزود: علاوه بر حفر یک باب چاه، خط انتقال به طول 150 متر با لوله پلی اتیلن 110 میلیمتری و همچنین نصب یکدستگاه پمپ فدک 7.5 کیلوواتی انجام شد که نتیجه این اقدامات منجر به افزایش دبی آب شرب به میزان 10 لیتر بر ثانیه به منابع ذخیره و شبکه توزیع شد.

 

 

ولایتی گفت: همچنین با توجه به کاهش دبی آب چاه موجود در شهر سنته که منجر به قطعی آب سنته و روستاهای تحت پوشش مجتمع گردیده بود اقدام به حفر یک حلقه چاه با راه اندازی تاسیسات مربوط وهمچنین اجرای خط انتقال به طول 250 متر شد که با اقدامات صورت گرفته مجددا آب پایدار در سنته و روستاهای تحت پوشش  برقرار شد.

 

 

مدیر امور آبفا شهرستان سقز خاطرنشان کرد:  کاهش دبی آب چاه‌های موجود در روستاهای اینچکه و قاقل آباد منجر به قطعی آب این 2 روستا شده بود که با حفر 2 حلقه چاه، راه اندازی تاسیسات و همچنین اجرای خط انتقال به طول 200 متر مجددا آب پایدار در روستاهای مذکور برقرار شد.
 

کد خبر 1092560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha