راه اندازی کمپین مجازی برای بازداشت شدگان «سپتامبر» عربستان

یک سازمان حقوقی از راه اندازی یک کمپین مجازی برای درخواست از مقامات عربستان مبنی بر آزادی دهها زندانی سیاسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رای الاخر، سازمان حقوق بشر «القسط» با انتشار بیانیه ای در صفحه توئیتر خود نوشت: یک کمپین مجازی برای آزادی دهها زندانی سیاسی به راه انداختند و در آن از مقامات سعودی خواست می شود تا این زندان آزاد شوند.

 

این سازمان در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: مقامات سعودی در سپتامبر 2017 میلادی دهها مبلغ، دانشگاهی، فعال، نویسنده و روزنامه نگار را بازداشت کرده است. بیشتر این بازداشت شدگان تاامروز  براساس حکم های صادر شده که مربوط به ابراز عقیده است، در زندان به سرمی برند.

 

این سازمان از همگان خواست به این کمپین که از روز 18 شهریور 1400 مطابق با 9 سپتامبر 2021 میلادی آغاز می شود، شرکت کنند و خواستار آزادی زندانیان سیاسی شوند.

القسط بیانیه خود را با هشتگ # معتقلو_ سبتمبر به پایان رساند.

 

از زمان روی کار آمدن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، مقامات سعودی دهها مخالف سیاسی از جمله مبلغان، دانشگاهیان و کارشناسان را بازداشت کرده اند و دادستان عمومی اعدام تعدادی از آنها را به اتهام تروریسم خواسته است.

مقامات سعودی همچنین با استفاده از روش های مختلف از جمله ممنوعیت سفر و بازداشت خودسرانه اعضای خانواده و مجازات دسته جمعی مخالفان و خانواده هایشان را تحت فشار قرار می دهد.

کد خبر 1092710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha