قیمت پایین شیر مهم ترین مشکل دامداران

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: با توجه به گرانی علوفه، قیمت پایین خرید شیر مهم ترین مشکل و دغدغه دامدارن این شهرستان است.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: از مجموع کل تولیدی شیر شیروان، ۴۰ درصد استفاده خود شهرستان است و ۶۰ درصد به خارج استان منتقل می شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان عنوان کرد: روزانه ۶۵ تُن و سالانه ۲۵ هزار تُن شیر در این شهرستان تولید می شود که مقداری از آن به شهرهای همجوار انتقال داده می شود.

 

ایزانلو خاطرنشان کرد: این میزان شیر تولیدی از ۲۸ واحد گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت هزار و ۸۰۵ راس و موجودی دو هزار و ۹۲۵ راس و هزار واحد سنتی و روستایی با ظرفیت ۵ هزار راس دام تولید می شود که در مجموع کل ۱۴۰ نفر در گاوداری های این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

 

وی مجموع کل دام سنگین این شهرستان را ۱۲ هزار و ۶۰۰ راس عنوان کرد و افزود: قیمت هر کیلو شیرخام توسط دامداران ۶۴ هزار ریال و در مغازه ۷۵ تا ۷۲ هزار ریال به فروش می رسد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان اضافه کرد: در نیمه نخست امسال سه واحد پرورش گاو شیری در روستای قلعه چه از توابع بخش مرکزی این شهرستان با ظرفیت ۱۵۰ راس دام و سرمایه گذاری ۸۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که برای ۱۸ نفر اشتغالزیی ایجاد شد.

 

ایزانلو تصریح کرد: شهرستان شیروان بیش از ۶۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین دارد.

 

کد خبر 1092756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha