کارگاه پیشگیری از خودکشی  در خرم آباد برگزار شد

حجت الاسلام خسروی گفت: آموزش مهارت های زندگی راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

حجت الاسلام « امیر حسین خسروی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت:  مدیریت واحد و منسجم در پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی  ضروری است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار  خرم آباد با اشاره به اینکه دستگاه ها اداری زیادی متولی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی تلاش می کنند، افزود: مشارکت عموم مردم، دستگاه های اجرایی و تشكل های مردم نهاد مشاركت می تواند بستر مقابله جدی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

 

وی با بیان اینکه بخش زیادی از فعالیت ها جزیره ای و همراه با موازی كاری است، افزود: انسجام و مدیریت واحد می تواند در مقابله با آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آسیب ها موثر باشد.

 

حجت الاسلام خسروی با اشاره به گرایش به سو مصرف مواد مخدر در كشور، تصریح كرد: یكی از ابزارهای مهم دشمن برای انحراف جوانان و نابودی سرمایه انسانی تسهیل در دسترسی به موادمخدر است كه به لحاظ توزیع گسترده آن در همسایگی كشور این بحران برای نسل جوان ما بیشتر است.

 

وی  خاطرنشان كرد: با توجه به دامنه وسیع آسیب های اجتماعی نیازمند برنامه ریزی منسجم و با تمركز بر موضوعات خاص این حوزه در پیشگیری از این چالش اجتماعی اقدام كرد.

 

حجت الاسلام خسروی با اشاره به آسیب اجتماعی خودکشی، افزود: پدیده خودكشی یكی از آسیب های اجتماعی جدی امروز به اعتقاد كارشناسان نیازمند بررسی دلایل زیست شناختی، ژنتیكی، روانشناختی، اجتماعی، فرهنگی و محیطی است تا بتوان با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خانواده ها از این معضل روزافزون جامعه پیشگیری كرد.

 

وی با بیان اینکه  خودکشی جوانـان اغلـب ناشی از عـدم رشـد مهارت ‌هـای مقابله ‌ای  است، خاطرنشان كرد: بنابرایـن برای پیشـگیری اولیـه، مهارت‌ هـای مقابلـه‌ای، به خصـوص مهـارت حــل مسـاله، توســط وزارتخانه های آمــوزش و پــرورش و علــوم و بهداشــت بــه نوجوانان و جوانان آمــوزش داده شــود.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار آموزش مهارتهای زندگی با محوریت مهارت حل مسئله در راستای طرح پیشگیری از خودکشی ضروری است، اظهار کرد: ارتقای  سلامت و حل آسیب های اجتماعی نیازمند همکاری همه دستگاه ها است.

 

گفتنی است، کارگاه پیشگیری از خودکشی  به همت دفتر تسهیلگری پشت بازار ودرب دلاکان(گلسفید) و با همکاری کانون فرهنگی-هنری شهدای پشت بازار در روز چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی با حضور ۲۵ نفر از نوجوانان وجوانان پشت بازار در پارک ارغوان  این محله برگزار شد.


در این کارگاه آموزشی خانم محمدی روانشناس بالینی ومدرس علوم پزشکی به مهمترین مسائل در حیطه پیشگیری از خودکشی از جمله شناسایی عوامل خطر در خودکشی، نحوه ارزیابی خطر خودکشی، مداخلات عمومی و تخصصی و باورهای نادرست و واقعیت‌ها در خصوص پیشگیری پرداخت.

کد خبر 1092799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha