آمادگی مجلس برای حذف قوانین بازدارنده بخش کشاورزی/ مدیران مشکلات را به نمایندگان منعکس کنند

​حجت‌الاسلام صفری با بیان اینکه مجلس برای وضع قوانین، بازنگری و یا حذف قوانین بازدارنده بخش کشاورزی آمادگی دارد گفت: مدیران و رؤسای ادارات جهاد کشاورزی باید مشکلات را جهت رفع به نمایندگان مجلس منعکس کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد صفری» امروز(پنج‌شنبه، 18 شهریور) در نشستی که با حضور سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی و روسای مراکز جهادکشاورزی شهرستان رودسر برگزار شد اظهار داشت: مجلس آماده وضع قوانین،بازنگری و یا حذف قوانین بازدارنده بخش کشاورزی است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه در کارهای اجرایی در هر دستگاه و نهادی بدون در نظر گرفتن اصل آمایش سرزمینی نتیجه دلخواه حاصل نمی‌شود عنوان کرد: غفلت از موضوع آمایش سرزمینی در برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت تا بلند مدت همواره ما را دچار مشکلات و چالش‌های جدی کرده است.

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه تمام نقاط این استان برای تولید ثروت، درآمدزایی و ایجاد اشتغال ظرفیت دارد و از آن استفاده نشده است تصریح کرد: مجلس به عنوان قوه قانونگذار و ناظر بر حسن اجرای قانون آمادگی کمک و پشتیبانی فعال از بخش کشاورزی را دارد بنابراین مدیران زیرمجموعه جهاد کشاورزی چون با این مسائل به شکل مستقیم درگیرند باید مشکلات و موانع را به نمایندگان منعکس کنند.

 

صفری از میان برداشتن موانع بخش کشاورزی در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام گرفته است را رویکرد مجلس خواند و گفت: حذف و یا بازنگری در قوانینی که در مسیر تولید بخش کشاورزی وجود داشته و موجب اخلال در فرآیندها می‌شود به توسعه پایدار این حوزه کمک شایان توجهی می‌کند.

 

وی از پیگیری مسائل و مشکلات بخش کشاورزی استان گیلان و شهرستان‌های رودسر و املش با حضور وزیر جدید جهاد کشاورزی سخن گفت و اضافه کرد: رئیس جمهور قول احیاء مجدد جهاد سازندگی را داده‌اند که موضوعی بسیار نویدبخش است و دستور این کار را هم از مقام معظم رهبری برای ایجاد سازوکارهای لازم گرفته‌اند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس وجود تفکر و روحیه جهادی در رئیس جمهور و وزیر جدید جهاد کشاورزی را اثربخش و راهگشا دانست و اذعان کرد: بنده به عنوان نماینده مردم در مجلس این آمادگی را دارم که با تمام توانم در حوزه وضع قوانین و جذب اعتبارات به بخش کشاورزی استان و شهرستان کمک کنم.

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه در ایام اخیر چیزی حدود 106 میلیارد تومان پروژه در استان در حوزه توزیع برق به بهره‌برداری رسید و انجام شد افزود: حدود 30 درصد از این بودجه در رودسر و املش جذب شده به بیان دیگر از این مبلغ 106 میلیاردی 20 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرستان رودسر و 10 میلیارد تومان هم در املش اتفاق افتاده است.

 

صفری پیگیری‌ها و بحث‌های جدی نمایندگان مجلس در مورد قضیه عدم تامین نهاده‌های کشاورزی و کودهای شیمیایی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: امیدواریم با شروع فعالیت وزیر جهاد کشاورزی و با دیدگاه مثبتی که دولت دارد شاهد اتفاقات خوبی در بخش کشاورزی استان گیلان باشیم زیرا زمینه‌های این کار کاملا فراهم است.

 

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی شهرستان با رایزنی قابل رفع است و به اعتبار و منابع مالی نیاز ندارد خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم کشاورزی نوین شود و به دست نسل جوان ادامه پیدا کند باید امکانات زیرساختی فراهم گردد و بدون انجام این کار نباید انتظار ادامه فعالیت‌های بخش کشاورزی را داشت.


 

کد خبر 1092813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha