۶ مطالبه مردم خراسان جنوبی از رئیس جمهور/ سفر قریب الوقوع «رئیسی» به استان

حجت الاسلام نصیرایی گفت: خراسان جنوبی در ۶ موضوع مهم و اصلی از جمله آب، زیرساخت ها و راه های مواصلاتی، راه آهن، محصولات استراتژیک کشاورزی، معادن و جلوگیری از خام فروشی آن و پروژه های نیمه تمام صنعتی و معدنی نیازمند توجه ویژه آیت الله «رئیسی» است.

حجت الاسلام «مجید نصیرایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند در آستانه سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی خانه خود «آیت الله رئیسی» است و امیدواریم این سفر مثل همیشه با خیر و برکت باشد.

 

نماینده مردم طبس، فردوس بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۶ موضوع مهم و اصلی در خراسان جنوبی نیازمند توجه ویژه «آیت الله رئیسی» است، گفت: اولین و مهم ترین مسئله در شرق کشور به خصوص خراسان جنوبی بحث آب است و امیدواریم این موضوع به طور جدی دنبال شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: بحث تامین آب برای بخش های کشاورزی، شرب، صنعت و معدن خراسان جنوبی از مهم ترین ضروریات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به بحث زیرساخت ها و راه های مواصلاتی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مرکز چند کریدور قرار دارد اما متاسفانه راه های مواصلاتی آن از کیفیت لازم برخوردار نیست و امیدواریم در دوره ریاست جمهوری «آیت الله رئیسی» شاهد یک تحول در این زمینه باشیم.

 

نماینده مردم طبس، فردوس بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی به بحث راه آهن اشاره کرد و افزود: یکی از مهم ترین ضروریات در این بخش آغاز عملیات اجرایی خط دوم راه آهن بافق به سنگان است و این موضوع در اقتصاد غرب استان موثر خواهد بود.

 

وی در ادامه بیان کرد: خراسان جنوبی در مسیر راه آهن چابهار به سرخس قرار دارد و این پروژه تحولات خوبی در حوزه اقتصاد استان ایجاد خواهد کرد و امیدواریم در این زمینه اتفاقات خوبی رخ دهد.

 

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به بحث معادن و جلوگیری از خام فروشی این محصولات در خراسان جنوبی گفت: صنایع معدنی می توانند باعث متحول شدن بحث اشتغال و اقتصاد در خراسان جنوبی شوند.

 

نماینده مردم طبس، فردوس بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی به محصولات استراتژیک کشاورزی خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: این محصولات ظرفیت های فوق العاده ای برای رونق اشتغال دارند و امیدواریم این موضوعات مورد توجه دولت سیزدهم قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه پروژه های معدنی و صنعتی نیمه کاره بسیاری در استان وجود دارد، ادامه داد: از جمله می توان به سیمان طبس، کنسانتره، کک، فولاد قاین و... اشاره کرد که نیمه کاره هستند و نیاز به تقویت شدن دارند و امیدواریم به این موضوعات توجه ویژه ای شود.

 

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت های چشمگیری داشته است، گفت: مردم خراسان جنوبی متدین هستند و همواره پای انقلاب ایستاده اند و متاسفانه با شرایطی که در شان این مردم باشد فاصله بسیاری وجود دارد و انتظار داریم تا در دوره ریاست جمهوری آیت الله «رئیسی» شاهد تحولات خوبی در این استان باشیم.

 

 

کد خبر 1092850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha