از خیر کثیر الهی برای مومنان عشق به زیارت امام حسین(ع) است

رئیس ستاد مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: اگر خداوند بخواهد به بنده خیر کثیر عطا کند او را عاشق و شیته زیارت امام حسین(ع) قرار می‌دهد.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام‌والمسلمین «حسین محمد ابراهیم» به مناسبت اول صفر در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و درباره اهمیت محبت امام حسین(ع) گفت: رحمت عام الهی همه اشیا این عالم را شامل می‌شود.

وی افزود: خداوند رحمت خاص خود را شامل بندگان خاص خود می‌کند. در روایات ائمه معصومین(ع)  مصادیق زیادی برای رحمت الهی ذکر شده است که یکی از آنها در دل قرار گرفتن محبت امام حسین(ع) است.

رئیس ستاد مرکز رسیدگی به امور مساجد با استناد به روایتی از امام صادق(ع) عنوان کرد: وقتی اراده و مشیت الهی بر این تعلق گیرد که باب رحمت خاص او به روی بنده‌ای باز شود محبت امام حسین(ع) را در دل او قرار می‌دهد، اگر خداوند خیری به بنده خود عطا کند او را عاشق امام حسین(ع) می‌کند به صورتی که وقتی نام آن بزرگوار می آید از شدت عشق و محبت اشک ابر چشمان او جاری می‌شود.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: اگر خداوند بخواهد به بنده خیر کثیر عطا کند او را عاشق و شیته زیارت امام حسین(ع) قرار می‌دهد تا جایی که همیشه در دعای خود از خداوند می‌خواهد که زیارت امام حسین(ع) نصیب او شود.

 وی با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) در دنیا و آخرت بسیار آثار دارد که زائران از این آثار برخوردار می‌شوند، اظهار کرد: یکی از آثار زیارت امام حسین(ع) این است که پیامبر(ص)، امیرمومنان امام علی(ع)، حضرت زهرا(س) و سایر ائمه(ع) او را دعا می‌کنند.

 

حجت الاسلام‌والمسلمین محمد ابراهیم با استناد به روایتی از امام صادق(ع) ابراز کرد: حضرت فرمودند زیارت جدم امام حسین(ع) را ترک نکنید هرگونه شده به زیارت ایشان بروید دشمنان امام حسین(ع) دوست دارند همانگونه که بدن ایشان را در خاک کربلا دفن کردند نام ایشان را نیز محو کنند اما خداوند اراده کرده است که نام ایشان در دنیا بلند و پرچم ایشان برفراز دنیا به اهتزاز در بیاید؛ لذا کسی نمی‌تواند نام او را محو کند.

رئیس ستاد مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه روایت امام صادق(ع) گفت: حتی اگر تهدیدی وجود دارد زیارت امام حسین(ع) را ترک نکنید .هر کسی زیارت امام حسین(ع) را ترک کند حسرتی می‌برد که امروز متوجه نمی‌شود وقتی به عالم آخرت وارد ‌شود و پرده‌ها کنار ‌رود حقایق برای او روشن شود تازه می فهمد که چه حسرتی باید بخورد که چرا از عمر خود استفاده نکرده و زائر امام حسین(ع) نشده است، در این حالت شخص چنان حسرت می‌برد که می‌گوید کاش قبر امام حسین(ع) نزدیک من بود و هر روز به زیارت ایشان می‌رفتم. چنان حسرت بر او مستولی می‌شود که آرزو می‌کند ای کاش می‌مردم و زیارت حضرت امام حسین(ع) را از دست نمی‌داد.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هرکس به زیارت امام حسین(ع) برود ائمه(ع) برای او دعا می‌کنند، عنوان کرد: امام صادق(ع) در سجده نماز خود برای زوار قبر امام حسین(ع) طلب مغفرت می‌کنند و آنها را خواهران و برادران ایمانی خود معرفی می‌کنند.

حجت الاسلام‌والمسلمین محمدابراهیم با بیان اینکه بر ما واجب است که با اهل‌بیت(ع) به خصوص امام حسین(ع) ارتباط برقرار کنیم، گفت: همچنین بر ما واجب است با امام زمان(عج) ارتباط داشته باشیم  حتی اگر شده با یک دعای عهد یا دعای سلامتی امام زمان(عج) رابطه خود را با ایشان را قطع نکنیم.

وی با بیان اینکه وقتی زوار به زیارت امام حسین(ع) می‌روند قلب پیامبر(ص) را شاد می‌شود، اظهار کرد: هر سال بیست میلیون نفر در ایام اربعین به زیارت امام حسین(ع) می روند و این احیای امر اهل بیت(ع) در مقابل دشمنان خدا است که انگشت به دهان ماندند که این امام حسین(ع) چه کسی است که این همه دل را همراه خود کرده است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام صادق(ع) می فرمایند خدایا شبانه‌روز از زائران امام حسین(ع) محافظت بفرما؛ گفت: امام باقر به درگاه الهی می‌فرمایند خدایا آنهایی که زندگی خود را رها کردند و به زیارت امام حسین(ع) آمده‌اند تو خود خانواده آن ها را حفظ کن و بالاتر از آنچه آرزو دارند به آنان عطا بفرما. خدایا دشمنان ما ناراحت هستند که دوستان ما به زیارت امام حسین(ع) می روند. خدایا به صورت‌هایی که آفتاب صورت‌های آنها را سوزانده است رحم کن و مورد ترحم قرار بده؛ به صورت‌هایی که بر قبر امام حسین(ع) گذاشته می‌شود رحم کن. رحمت خداوند بر چشم‌هایی که بر امام حسین(ع) اشک می ریزد خدایا دل هایی که برای ما سوخته است رحم کن.

حجت الاسلام‌والمسلمین محمدابراهیم خاطرنشان کرد:‌ در روایت است هر که به زیارت امام حسین(ع) برود از زمانی که از در منزل خود خارج می شود تا زمانی که برود و برگردد از عمر او حساب نمی‌شود. امام جواد(ع) می‌فرمایند من میترسم از ثواب و فضیلت زیارت امام حسین(ع) سخن بگویم مردم زیارت حج را رها کنند. کسانی که در آسمان برای زائران امام حسین (ع)‌ دعا می‌کنند بیشتر از کسانی هستند که بر روی زمین برای زائران امام حسین دعا می کنند. کسانی که توفیق زیارت امام حسین(ع) را از نزدیک ندارند بر بلندی قرار گرفته و بر امام حسین(ع) سلام بدهند.

 

کد خبر 1092876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha