لزوم غنا بخشیدن به ادبیات عاشورایی برای کشف استعدادهای ناشناخته

سهرابی گفت: غنا بخشیدن به محتوای اشعار و ادبیات عاشورایی و جلوگیری از انحرافات و بدعت گذاری ها باعث شناختن استعدادهای ناشناخته شعرا و جذب آنها در این حوزه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (پنج شنبه 18 شهریور) با تاکید بر جایگاه شعر عاشورایی در جمع خبرنگاران گفت: اهمیت و ارزش شعر  عاشورایی نباید نادیده گرفته شود و برای سرودن شعر عاشورایی باید مطالعه فراوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: غنا بخشیدن به محتوای اشعار و ادبیات عاشورایی و جلوگیری از انحرافات و بدعت گذاری ها باعث شناختن استعدادهای ناشناخته شعرا و جذب آنها در این حوزه خواهد شد.

وی اضافه کرد: لازم است برای شناسایی، کشف و جذب استعدادهای ناشناخته شعرا و ظرفیت های ادبی مذهبی، رئیس هیئت مدیره موسسه «انديشه امامت» و دبیر سوگواره ملی عاشورایی اقوام و عشایر کشور اقدامات لازم را به انجام برساند.

سهرابی با تاکید بر لزوم ارتقای جایگاه شعر عاشورایی بیان کرد: شاعران عاشورایی نباید سطح کار خود را تنزل دهند و همواره باید آسیب‌ های شعر عاشورایی را در نظر بگیرند.

وی تاکید کرد: اشعار بسیاری داریم که ضمن برخورداری از فصاحت و بلاغت، ارزنده نیز هستند و مستند بودن آنها ارزش شعرا را چند برابر کرده است و تلاش دست اندرکاران سوگواره ملی عاشورایی اقوام و عشایر به ویژه موسسه فرهنگی و هنری «رهروان اندیشه امامت» و شاعران شرکت کننده در این سوگواره قابل تقدیر است.

کد خبر 1092906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha