متوسط بستری روزانه بیماران کرونایی در استان زنجان ۱۰۰ نفر است

فتح‌اله حقیقی از کاهش ۵ درصدی تست پی سی آر در هفته جاری نسبت به هفته گذشته در استان زنجان خبر داد و افزود: تعداد متوسط فوتی ناشی از کرونا در استان، طی هفته‌ی گذشته ۴نفر بود که در هفته جاری به ۳نفر کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان در قرارگاه پیشگیری و مدیریت کروناویروس که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، بعدازظهر امروز پنجشنبه ۱۸ شهریور در سالن اجلاس مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه زنجان برگزار شد، تصریح کرد: تا کنون حق و حقوق مدافعان سلامت تا حدود زیادی تامین شده و انتظار می‌رود مقدار باقی مانده نیز با دستور مساعد وزیر بهداشت، هم در سطح استان و هم در سطح کشور عملیاتی شود.

 

فتح الله حقیقی با بیان اینکه در حال حاضر، متوسط بستری روزانه بیماران مبتلا به کرونا ویروس در استان زنجان ۱۰۰ نفر است، افزود:  این در حالی است که خروجی بیماران کرونایی از بیمارستان های استان، ۱۳۴ نفر می‌باشد. به عبارت دیگر، تعداد خروجی‌ها ۳۴نفر بیشتر از ورودی‌ها است.

 

استاندار زنجان از کاهش ۵درصدی تست پی سی آر در هفته جاری نسبت به هفته گذشته در استان زنجان خبر داد و افزود: تعداد متوسط فوتی ناشی از کرونا در استان، طی هفته‌ی گذشته ۴نفر بود که در هفته جاری به ۳نفر کاهش پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به افزایش معنادار ابتلا و فوت ناشی از پیک پنجم کرونا نسبت به پیک چهارم در سطح کشور، اظهار کرد: این قضیه در استان زنجان معکوس بود به گونه‌ای که ماکسیمم بستری بیماران کرونایی از ۹۰۰نفر در پیک چهارم با کاهش ۳۲درصدی به ۶۱۳نفر در پیک پنجم رسید.

 

حقیقی با بیان اینکه موج پنجم کرونا از دوم تیرماه در کشور آغاز شد، گفت: استان زنجان در اواخر تیرماه یعنی ۴هفته دیرتر از سایر استان‌ها وارد پیک پنجم شد و هم اکنون نیز در شرایطی از پیک خارج می‌شود که ابتلا و فوت کمتری نسبت به متوسط کشوری داشته است.

 

وی به حضور ۱۰هزار همیار سلامت در اقصی نقاط استان اشاره کرد و افزود: علاوه بر این، مدیران استانی در مرکز استان و مدیران شهرستانی در مراکز شهرستان‌ها در ساعات غیر اداری به عنوان ناظر به امر نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌پردازند.

 

استاندار زنجان تصریح کرد: نقاهتگاه‌های مجهزی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار داده‌‌ایم، به گونه‌ای که در هفته‌ی هجدهم پیک پنجم، ۴۹ بیمار کرونایی در سطح کشور در نقاهتگاه به سر برده‌اند و از این تعداد ۲۳نفر، معادل ۴۷درصد مربوط به زنجان می‌باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه مصوبات ستاد ملی کرونا باید قاطع و یک صدا باشد، اظهار کرد: دستورالعملی که برای مشاغل گروه‌های مختلف در شرایط قرمز، نارنجی یا زرد ابلاغ شده، در شرایط کنونی، نیازمند بازنگری است.

 

حقیقی با تاکید بر اهمیت کنترل اطلاع رسانی کرونا در سطح کشور، گفت:گزارش دهی در خصوص میزان پوشش واکسیناسیون و ... باید فقط توسط سخنگوی ستاد کرونا صورت گیرد.

 

وی ضمن درخواست از وزیر بهداشت جهت کمک به اتمام پروژه‌ی بیمارستان خیرساز حضرت ولیعصر(عج) زنجان و بیمارستان الحاقی آن، اظهار کرد: بیمارستان ولیعصر دارای ۴۲۰تخت می‌باشد و تاکنون ۳۰درصد پیشرفت داشته است. همچنین بیمارستان الحاقی ۱۴۴ تختی آن، دارای پیشرفت ۹۰درصدی می‌باشد.

 

استاندار زنجان تعیین تکلیف بیمارستان خرمدره را به عنوان دومین درخواست خود از وزیر بهداشت عنوان کرد و افزود: در حال حاضر یک مرکز جراحی محدود که دارای اعتبار و ردیف می‌باشد در خرمدره موجود است. ولی یک بیمارستان بزرگ‌تر در این شهرستان مصوب شده که ردیف ندارد و درخواست ما، ردیف دار کردن آن می‌باشد. در اینصورت، مرکز جراحی موجود، به بیمارستان مذکور الحاق می‌شود. ضمن اینکه در کنار مرکز جراحی موجود، فضای کافی برای احداث این بیمارستان وجود دارد.

 

حقیقی کمک به اتمام بیمارستان ۲۲۰تختخوابی خدابنده را سومین درخواست خود از وزیر بهداشت بیان کرد و گفت: این پروژه تاکنون ۳۰درصد پیشرفت داشته است.

 

کد خبر 1093036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha