دشمنان به دنبال جنگ قومیتی و مذهبی ایران و افغانستان هستند

محمدیان با اشاره به سیاست ایران نسبت به افغانستان گفت: غربی ها و آمریکایی ها به دنبال این هستند که ایران را با مواجهه ی درون افغانی در یک جبهه قرار دهد و جنگ قومیتی و مذهبی راه بیندازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز امروز ( جمعه، ۲۰ شهریور) فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت رقیه (س)  را تسلیت  گفت و افزود: این بانوی سه ساله و دختر نازدانه اباعبدالله الحسین از شام جز بلا و جفا چیزی ندید.



امام جمعه سنگر بیان کرد: در این سال ها دیدیم که شام چقدر سر صدقه این دختر سه ساله و به حرمت اولیای الهی، به همت مدافعان حرم و شهدای صدیقین امنیت و آسایش به دست آورد.



وی همچنین به شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام در روز هفتم ماه صفر اشاره کرد و اظهار داشت: قول قوی‌تر و اصلح در شهادت امام حسن مجتبی(ع) هفتم صفر است و علمای نجف و قم در این ایام بازار را می بندند و در دفاتر خود مجالس عزاداری برپا می کنند.



وی اذعان کرد: اگر ما دین خود را از کسانی که در دین تخصص دارند میگیریم، باید بدانیم که فقیهان، مورخین و تاریخ نگاران قول شهادت امام حسن مجتبی در هفتم صفر قوی تر می دانند ولی متاسفانه بعد از ۴۲ سال از انقلاب این روز در تقویم ما اصلاح نشده است.



حجت الاسلام محمدیان در ادامه به مسائل افغانستان اشاره و بیان کرد: آمریکا و میادی غربی حدود ۲۰ سال این کشور را تحت استعمار خود داشتند و دیدید که چگونه آن را رها کردند و ملت افغانستان را در این اوضاع سخت ترک کردند.



وی گفت: شاید این حرکت آمریکا درسی باشد برای کسانی که "غرب گدا" هستند نه "غربگرا" چرا که غرب‌گرایی شرف دارد نسبت به کسانی که گدای غرب هستند.



حجت الاسلام محمدیان افزود: در دولت گذشته خود دیدم هر چه می‌گذشت اوج وقاحت و نوع بینش سیاسی آنها که خیلی کودکانه بود و از آرمان های انقلاب فاصله داشت هر روز بیشتر برملا می شود، کسانی که تا لحظه آخر دولت خود شعارشان این بود که ما باید برجام پلاس ها را هم امضا کنیم.



وی اظهار کرد: شعار دادن و دروغ گویی تنها چیزی است که در این کشور جرم نیست، همین دولت به دروغ آمدند شعار کرامت ایرانی و پاسپورت ایرانی را دادند و گفتند گشایش های اقتصادی ایجاد می‌کنیم و هشت سال ملت را با وعده های مختلف نگه داشتند.



 محمدیان تصریح کرد: محاکمه کسانی که ترک فعل کردند و به ایران و ایرانی لطمه بزرگی زدند هنوز جز مطالبات ما است چرا که خسارتی که آنها به اقتصاد و معیشت مردم ما زدند صدام در هشت سال جنگ به ما نزد.



وی ادامه داد: قبلاً در تاریخ سیاسی کشور در طی ۴۲ سال خوانده بودیم ،دیده و شنیده بودیم که در جنگ خلیج فارس وقتی که آمریکایی‌ها آمدند و به نام دفاع از کویت در مقابل عراق ایستادند و جنگ اول خلیج فارس را به راه انداختند کسانی که در همین کشور یکبار رنگ جبهه و خط مقدم را ندیده و اصلاً سلاح گرفتن را بلد نیستند، مبارزه کردن را یاد نگرفتند و فقط نق زدن و سر سفره آماده نشستن را بلد بودند آن موقع آمدند و گفتند ما باید صدام را خالد ولید در نظر بگیریم و  صدام الان سیف الاسلام است و به حمایت صدام باید در مقابل آمریکا وارد جنگ شویم.



محمدیان گفت: از آنها عده ای الان نیستند و عده‌ای که هنوز هستند اکنون در قضیه افغانستان باز نیز با شعار دادن در مورد ایران سیاست جمهوری اسلامی را زیر سوال می برند که چرا در زمینه افغانستان سکوت کرده‌اید و چرا وارد این قضیه افغانستان نمی شوید.



وی ادامه داد: وقتی که نگاه می کنیم صحبت‌ها و مطالبی که این سلبریتی ها و اصلاح طلبان بیان می کنند خیلی شبیه همان گزارش ها و تحلیل های بی‌بی‌سی و صدای آمریکا و... است و همیشه اینها همصدا با یکدیگر بوده اند و عده‌ای در داخل دقیقا همان مطالبی را دارند که طرف غربی و آمریکایی به دنبال آن است.



محمدیان خاطر نشان کرد: طرف غربی و آمریکایی به دنبال این است که ایران را با مواجهه ی درون افغانی در یک جبهه قرار دهد و جنگ قومیتی و مذهبی راه بیندازد.



وی بیان کرد: در جنگ هشت ساله ما شهید و جوان دادیم ولی شما برای پاسبانی و نگهبانی از شرف و نوامیس این ملت یکبار و یک روز در یک خط مقدم هم دیده نشدید و الان هم مطمئن باشید برای ایرانی دل نسوزاندید و برای افغانی هم دل نخواهید سوزانید بلکه این حرف ها و شعارها یک همزبانی با رسانه‌های غربی است.



امام جمعه سنگر با تاکید بر اینکه در مسئله افغانستان، سیاست جمهوری اسلامی ایران این است که باید با گفت و گو و مشارکت فراگیر بین الافغانی و دولتی فراگیر و ملی این قضیه حل شود گفت: لذا در مسئله پنجشیر این قضیه باید در بین خود مردم افغانستان و بین گروه‌های مختلفی که هست با مذاکره و نشستن با یکدیگر این قضیه را سریع حل کنند.



وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری بیان کرد: "صدای جمهوری اسلامی ایران در مورد سیاست گذاری در مورد افغانستان ما نسبت به همسایگان و هر کشوری آنگونه رابطه و تعاملی که با ما دارند با آنها رفتار می‌کنیم".

کد خبر 1093111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha