اجرای طرح  مهرواره اوج در ملایربا ثبت نام بیش از  ۵۰ امام جماعت تا کنون

حجت الاسلام نجفی گفت: تا کنون بیش از ۵۰ نفر از ائمه جماعات ملایر برای اجرای طرح مهرواره اوج در ملایر ثبت نام کرده‌اند.

«حجت الاسلام روح الله نجفی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر  گفت: مسـاجد، از صـدر اسلام همـواره میعـادگاه عبودیـت و بندگـی،  و پایگاه تربیت انسان‌ها  و  پایـگاه تربیـت انسـانهای وارسـته،قلـب تپنده  امـدادو حمایت از نیازمنـدان،محـور ارائـه خدمـات مختلـف اجتماعـی بـه مردم، کانــون تصمیمگیری هــای سیاســی و فرهنگــی، قــرارگاه بســیج نیروهـای نظامـی بـرای جبهـه اسلام و مرکز تشـکیل جلسـات حل اختلافات و دعاوی مردم بوده‌اند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر افزود:ایــن مهــم در طــول تاریــخ بــر اثــرعوامــل و جریانهــای مختلــف و شـکل گیری تمـدن مـدرن،دسـتخوش تغییـر شـد و بـه تدریـجی برخی از افـراد و جریانهـا،ماموریـت و کارکردهای اصیل مسـاجد را فرامـوش کردنـد.

وی اضافه کرد: پـس از پیـروزی انقلاب اسلامی  ِ نیـزدر قالـب طرحهـای مختلف،کارکردهاوماموریتهای مسـجد،از نـگاه محله محـور تغییـر کـرد وبـه نهادهـای مختلـف فرهنگـی واگـذار شـدند.

وی افزود:در دوران شـیوع ویـروس منحـوس کرونـا سـازماندهی بـر محـور مسـاجد، بـا هـدف پـای کار آوردن مـردم و برنامه ریــزی محله محــور بــرای حــل معضلات و مشکلات  و نیازمندیهـای محلات بـر همـگان روشـن شـد و در ایــن دوران مســاجد بــا محوریــت امــام مســجد و همراهــی ارزشــمند مــردم، چهــرهای مانــدگار را بــه تصویــر کشــیدند و بــه عنــوان یکــی از پایگاههــای اصلــی ارائــهی خدمــات متنــوع بــه مــردم و شــبکه ســامت کشــور، مطــرح شــدند.

وی در ادامه با بیان اینکه در این راستا  طرحی با نام «مهرواره اوج» شکل گرفته تصریح کرد: این برنامه با محوریت مسجد و تعالی مساجد برنامه ریزی شده استو  این طرح در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و مواسات در ایام کرونا و نقش ارزنده مساجد در این خصوص اجرا می شود.

وی افزود:در این طرح مساجد، مرکز کمک و همیاری مردم می شوند و با توجه به نقش مهم ائمه جماعت در مساجد، این افراد به عنوان محور طرح در خدمت رسانی به مردم نقش آفرینی خواهند کرد .

 حجت الاسلام نجفی یکی از اهداف اجرای این طرح را توسعه مساجد در محله و نقش کاربردی تر مساجد عنوان کرد و افزود: هدف از اجرای جشنواره «مهراوه اوج»  این است که با کمک ائمه جماعات مساجد را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم که در این طرح نقش امامان مساجد و محله بسیار تاثیر گذار است و نقش اصلی را ایفا می کنند و ائمه جماعت مساجد، مسجد را پایگاه خدمت رسانی به مردم قرار خواهند داد.

وی گفت: یکی از بسترهای طرح مهرواره ی اوج، پایگاه های اجتماعی است که در این پایگاه ها فعالیت های خوبی صورت گرفته است افزود: این طرح باعث می شود گفتمان سازمان وعملیات های آن حول محور مسجد قرار بگیرد و  با این  طرح می توان با گروه های مختلف در تمامی حوزه ها در زمینه حل مشکلات مردم و محله همکاری انجام داد.

 ثبت نام ۵۰ نفر از ائمه جمااعات ملایر تا کنون

وی با اشاره به اینکه جشنواره «مهراوه اوج» از سوم شهریور آغاز شده و تا پایان آبان ماه ادامه دارد، افزود: تا کنون بیش از 50 نفر از ائمه جماعات مساجد ملایر در طرح ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به فعالیت گسترده ائمه جماعات ملایر در دوران کرونا گفت: این فعالیتها واقعا بی نظیر بوده و ائمه جماعات به ویژه در مناطق حاشیه شهر ملایر در طول یک سال و نیم گذشته در مناسبت های مختلف اقدمات خوبی از جمله توزیع کمکهای مومنانه در بین خانواده‌های نیازمند محلات خود، توزیع غذای گرم در مناسبت ها و شب های جمعه، کمک در حوزه برنامه های فرهنگی و اعیاد و  توزیع هدایا برای کودکان در مناسبت ها، و... را داشته اند.

 وی با بیان اینکه  همه این اقدامات جهادی بوده و در این راستا خیران و نیکوکاران نیز همواره ما را یاری کرده اند گفت: امیدواریم این برنامه ها همچنان ادامه داشته و به پویایی و جذب بیشتر مردم به مساجد کمک کند.

کد خبر 1093502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha