پرچم نهضت عاشورا با هزینه کرد مردمی برافراشته مانده است

حجت الاسلام میثم تارم گفت: پرچم نهضت عاشورا همواره با هزینه کرد مردمی برافراشته مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۲۰ شهریور ماه مراسم عزاداری شهادت حضرت رقیه (س) همراه با سخنرانی امام جمعه جیرفت در مسجد حضرت رقیه (س)، شهر جیرفت برگزار شد.

 

حجت الاسلام «میثم تارم» در جمع عزاداران حضرت رقیه(س)، گفت: انقلاب های فراوانی در تاریخ اسلام و غیر از آن اتفاق افتاده است اما پس از سال ها و قرن‌ها به فراموشی سپرده شده و از آنها نامی جزء در شرایط خاص برده نمی‌شود.


امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد:️ پرچم نهضت عاشورا همواره با هزینه کرد مردمی برافراشته مانده است.


وی بیان کرد: زن و مرد، پیر و جوان در مجلس عزای حضرت رقیه(س) شرکت می‌کنند، این روزها از نام و یاد حضرت رقیه (س) و حضرت علی اصغر (ع) کاسته نشده بلکه یادواره و سوگواره‌های بین المللی به نام آنها اقامه می‌شود و️ دلیل آن، ماندگاری قیام اباعبدالله الحسین (ع) است.


حجت الاسلام تارم ابراز کرد:️ راز ماندگاری نهضت امام حسین (ع) آن است که خداوند برای آن حضرت، حرارتی را در قلب‌های مومنان قرار داده که هرگز خاموش نمی‌شود و این امر خدا برای آن است که از طریق حسین بن علی (ع) دین حفظ شود و هم انسان از مجرای آن به رستگاری برسد.


امام جمعه جیرفت ادامه داد:️ فقدان این حرارت الهی منجر به برچیده شدن مجالس اهل بیت علیهم السلام و فراموشی معارف اسلامی می‌شد بنابراین این حرارت به امر خداوند دائمی است.


وی تصریح کرد:️ یکی از جنبه‌هایی که امام حسین (ع) دین اسلام را حفظ کرده، همین مجالس حسینی و محرم و صفر است.


حجت الاسلام تارم اضافه کرد: امام خمینی(ره) با بیان جمله تاریخی، اجازه کمرنگ شدن مراسم حسینی را نداد.


امام جمعه جیرفت اظهار کرد:️ اهل بیت (ع) همچون کشتی نجات بخش حضرت نوح (ع) هستند که سرپیچی از آن موجب غرق شدن و نابودی انسان می‌شود.


وی عنوان کرد: کشتی امام حسین (ع) به برکت قیام‌ و شهادتش، دایره شمول بسیار وسیع‌تری دارد و مسلمان و غیرمسلمان و شیعه و سنی از آن استفاده می‌کنند و ویژگی دیگر آن این است که مسیر رستگاری را تسریع می‌کند.


حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: ️این از ویژگی های خاص امام حسین (ع) است که البته به معنای برتری مقام آن حضرت نسبت به خاتم الانبیاء (ص) و امیرالمومنین علی (ع) نیست.


امام جمعه جیرفت افزود: بسیاری از انسان ها به برکت مجالس امام حسین (ع) و احترام به آن حضرت، مسیر زندگی‌شان عوض شده و مسیر رستگاری را یک شبه طی کرده اند.


وی تاکید کرد:️ باب الحوائج بودن از ویژگی‌های حضرت رقیه(س) آن است.


حجت الاسلام تارم در خاتمه تصریح کرد: شهدای مدافع حرم، جان دادن و غیرت به خرج دادن در دفاع از حرم حضرت رقیه(س) و حضرت زینب(س) که باید یاد و نام آنان را بزرگداشت.

کد خبر 1093508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha