قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۰۹ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۰۹ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته دو بیمار کرونایی جان خود را از دست داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان‌پناه» در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: هم اکنون 384 بیمار در بیمارستان های استان بستری بوده که 199 نفر مبتلای قطعی و 34 نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 66 هزار و 447 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 

وی ادامه داد: از 804 نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود 25 درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران و از 144 نمونه رپید تست 20 درصد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان های بویراحمد، دنا و کهگیلویه بودند.

 

یزدان‌ پناه خاطرنشان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: همچنین چنانچه مردم در تجمعات شرکت می کنند باید در فضای باز، رعایت فاصله ١.٥ متر، استفاده از ماسک سه لایه و ماسک پارچه ای روی آن و زمان حضور در جلسه حداقل باشد و از  مسافرت به استان های مجاور و از تردد در مکان های شلوغ و پرخطر خودداری کنند.

 

وی گفت: با توجه به روند نزولی بیماری در استان مردم نباید دچار عادی انگاری شوند و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را ننمایند، زیرا در این شرایط، احتمال روند صعودی در استان وجود دارد که نتیجه آن مرگ و میر عده ای از هم استانی ها خواهد بود.

کد خبر 1093544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha