بیش از ۷۵۰ هزار دانش آموز زیرپوشش کمیته امداد هستند

حجت الاسلام جعفری گفت: ما در کشور نزدیک ۵ میلیون نفر مددجو داریم که از این تعداد ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار نفر دانش آموز هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «علی جعفری» در حاشیه مراسم اهدای تبلت به دانش آموزان ولی نعمت کمیته امداد استان که امروز (یکشنبه ۲۱ شهریور) در سالن اجتماعات بانک ملی قزوین برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: ما در کشور نزدیک ۵ میلیون نفر مددجو داریم که از این تعداد ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار نفر دانش آموز هستند که گل سرسبد خانواده بزرگ کمیته امداد هستند.

 

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور ادامه داد: این تعداد دانش آموز در رده های مختلف تحصیلی هستند که نزدیک ۲۵ هزار نفر از اینها هر ساله به آستانه کنکور می رسند که ۱۷ و ۱۸ هزار نفر به صورت جدی کنکور را دنبال می کنند و ما برای اینها خدمات آموزش مجازی را در دوره کرونا داریم که از امسال خدمات پشتیبان هم دریافت می کنند.

 

وی عنوان کرد: امسال ۵ هزار نفر از دانش آموزانی که استعداد پذیرفته شدن در مدارس سمپاد را دارند خدمت ویژه تیزهوشان به آنها ارائه می شود.

 

حجت الاسلام جعفری اعلام کرد: برای دانش آموزانی که خیلی انگیزه های شرکت در کنکور را ندارند و استعداد فنی و حرفه ای دارند امسال برنامه خوبی داریم و ما خبرگی و نخبگی را تفکیک می کنیم و خبره ها را به حوزه فنی  و حرفه ای هدایت می کنیم و با توجه به وام های اشتغال کمیته امداد می توانند در مسیر رشد و اشتغال قرار گیرند.

 

وی تأکید کرد: در بحث آسیب های اجتماعی رویکرد ما پیشگیری است و سعی می کنیم اگر فرد در حوزه حاشینه نشینی و فقر وارد شده به سمت لبه آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و غیره نرود.

 

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور یادآور شد: در این خصوص ما حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر مشاور مستقر در کمیته امداد داریم که قرارداد با کمیته امداد دارند و با بیش از یک هزار مرکز مشاوره هم قرارداد داریم.

 

کد خبر 1093759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha