سرودن اشعار آئینی موجب تعالی فرهنگ دینی می شود

رسولی گفت: سرودن اشعار آئینی موجب زنده نگه داشتن فرهنگ و سنت‌ های دینی می شود و رشد و تعالی فرهنگ دینی را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «فاطمه‌ السادات رسولی»، امروز (یکشنبه 21 شهریور) با اشاره به پایان جشنواره شعر رضوی شمال فارس به خبرنگاران گفت: سرودن اشعار آئینی موجب زنده نگه داشتن فرهنگ و سنت‌ های دینی می شود و رشد و تعالی فرهنگ دینی را در پی دارد.

دبیر دومین جشنواره استانی شعر رضوی منطقه شمال فارس افزود: سروده‌هایی با مضمون مدح و ثناى اهل ‌بیت (ع)، گفتمان و ارزش‌های دین مقدس اسلام و کرامات و فضائل این خاندان گرانقدر، مقدس بوده و نماد احسان هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اقلید اضافه کرد: دبیرخانه دومین جشنواره شعر رضوی، با ابعاد زندگی امام رضا (ع)، در وصف و فراق حضرت امام رضا (ع)، سفر تاریخی حضرت امام رضا (ع) از مدینه تا طوس، حضرت امام رضا (ع) و جهان اسلام، حضرت امام رضا (ع) و عدالت ‌خواهی و اثرگذاری امروزی بارگاه قدسی حضرت امام رضا (ع) و مشهد مقدس در جنبه‌های گوناگون زندگی مردم، جشنواره استانی شعر رضوی را برگزار کرده است.

وی با اشاره به حضور شاعران برجسته در دومین جشنواره شعر رضوی منطقه شمال فارس بیان کرد: آثار ارسالی دارای ارزش معنوی و کیفیت بالا بوده اند و شعر در شکل ‌گیری هویت ایرانی-اسلامی و ترویج فرهنگ دینی ما جایگاه ارزشمندی دارد.

رسولی ادامه داد: فراخوان دومین دوره این جشنواره در تیر سال جاری منتشر شد و پس از پایان مهلت ارسال آثار، یکصد سروده از 35 شاعر 9 شهرستان منطقه شمال فارس به دبیرخانه رسید.

وی اضافه کرد: داوری جشنواره به عهده «نادر فخرآور» و «محمد حسین اقلیدی» بوده و پس از بررسی سروده‌ها بر پایه ویژگی‌های شعری پنج نفر منتب این دوره شدند.

رسولی اعلام کرد: بدین ترتیب در بخش کلاسیک مقام اول به «هاشم همتی» از شهرستان اقلید، مقام دوم به «جهانبین» از دشت مرغاب و مقام سوم به «ژیلا نظری» از آباده رسید و «راضیه جمشیدی» از شهرستان اقلید مقام اول و «سارا خلیفه» مقام دوم مقام آوران این بخش شدند و در این دوره از جشنواره شاعران ۹ شهرستان اقلید، آباده، ارسنجان، پاسارگاد، مرودشت، خرم‌بید، زرقان، بوانات و سرچهان حضور شرکت کردند.

کد خبر 1093770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha