سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان احداث می شود

قاری قرآن گفت: بر اساس تصمیم دولت مبنی بر احداث یک میلیون واحد مسکونی در کشور، سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان احداث می شود.

«علیرضا قاری قرآن« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، به برنامه دولت سیزدهم در احداث مسکن اظهارداشت: بر مبنای این تصمیم سهم بندی در هر استان مبتنی بر نیاز و جمعیت صورت گرفته که استان اصفهان سهم 70 هزار تا 100 هزار واحدی را در هر سال دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در دوره چهار ساله 300 هزار واحد مسکن برای اقشار مورد نیاز و آسیب پذیر احداث می شود که 40 درصد آن هم به طرح ملی مسکن اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه جلسه هماهنگی و برنامه ریزی آن انجام شده، خاطرنشان کرد: فرآیند اجرایی و آن و همکاری برای تدوین برنامه و پیش بینی مکان باید صورت بگیرد و شرایط آغاز کار اعلام می شود.

 

*سهمیه 70 هزار واحدی طرح مسکن ملی

 

قاری قرآن با اشاره به اینکه طرح اقدم ملی مسکن در دولت قبل آغاز شد، تصریح کرد: احداث بیش از 70هزار واحد مسکن در استان اصفهان مورد پیش بینی قرار گرفت که در شهرهای داری زمین و ظرفیت زیرساختی این کار آغاز شده است.

 

وی ادامه داد: میزان ثبت نام برای مسکن بیش از سهمیه استان بوده که بررسی تقاضا و اسناد افراد انجام و متناسب با شرایط اقدام اجرایی آن انجام شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های شهرک های مسکن لازم است، تصریح کرد: بافت فرسوده و مرکزی شهرها نیز بستر مناسبی برای خانه هست که تسهیلاتی نیز برای مالکان و کسانی که مسکن احداث می کنند پیش بینی شده است.

 

کد خبر 1093812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha