افتتاح سرداب ها و صحن جدید آستان مقدس حسینی در مراسم اربعین امسال

آستان مقدس امام حسین (ع) از افتتاح سرداب ها و صحن جدید برای خدمت رسانی به زایران در طول مراسم اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حسینی، مهندس مهدی قزوینی، رئیس بخش مهندسی و فنی در آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: آستان مقدس حسینی با پیگیری شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده مرجعیت عالی دینی و متولی شرعی این آستان، تلاش می کند تا بهترین خدمات مختلف را برای زایران فراهم کند. فراهم کردن فضایی گسترده برای پذیرایی از زایران بیشتر و تسهیا در تردد آنها و انجام مراسم های میلیونی از جمله این خدمات است.

 

قزوینی افزود: آستان مقدس حسینی در طول مراسم اربعین سه سرداب داخل صحن حسینی برای خدمت رسانی به زایران افتتاح خواهد کرد. اولین سرداب؛ سرداب الحجه با مساحت 1300 متر مربع، دومین سرداب، باب الرأس با مساحت 850 متر مربع و سومین سرداب، الشهداء با مساحت 1500 متر مربع است.

 

وی ادامه داد: پروژه صحن حضرت زینب(ع) به طور موقت وارد خدمات می شود. بخشی از آن به محل اسکان داوطلبان اختصاص می یابد، تعداد این داوطلبان هشت هزار نفر است. علاوه براین، یک مرکز برای گمشدگان و یک بخش نیز ویژه امانات است. بخشی از خیابان الشهدا داخل این پروژه به طور کامل برای زایران افتتاح خواهد شد.

 

رئیس بخش مهندسی و فنی در آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: در این مراسم شاهد افتتاح صحن در خیابان باب القبلة در چارچوب پروژه صحن حضرت زینب(ع) با مساحت بیش از 1000 متر مربع به طور موقت خواهیم بود. همچنین خیابان های دیگر افتتاح خواهد که برای ارایه خدمات مانند ارایه غذا و تسهیل در تردد  زایران اختصاص داده می شود.

 

مراسم اربعین بزرگ ترین تجمع انسانی در جهان است که میلیون ها زایرا در آن شرکت می کنند و از داخل و خارج از عراق به کربلا می آیند.

کد خبر 1093913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha