قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۱۱ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۱۱ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته دو بیمار جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» عصر امروز (۲۱ شهریور ماه) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: هم اکنون ٣٦٨ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد، ۲۰۲ نفر مبتلای قطعی و ۳۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۶۶ هزار و ۸۰۵ مورد گزارش شده است.

 

وی ادامه داد: از ۸۸۷ جواب نمونه pcr  دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج و دهدشت، حدود  ٤٣ درصد موارد مثبت بودند و به ترتيب در بويراحمد، گچساران و کهگیلویه بیشترین موارد مثبت را داشتند.

 

یزدان پناه افزود: همچنین از ۳۹۱ نمونه رپید تست ۱۵ درصد مثبت و بهمئی، کهگیلویه و دنا بیشتر مبتلایان را داشتند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت‌: در این شرایط به جز اینکه بحث سلامت خود فرد مطرح است، سلامت و مسئولیت اجتماعی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین مردم باید همچنان به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی توجه کنند که جز با همراهی و مشارکت مردم نمی‌توان به مقابله جدی با کرونا امیدوار بود.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنين با توجه به احتمال در پيش بودن موج و يا موج هاي بعدي كرونا، لازم است كه واكسيناسيون با سرعت بيشتري انجام شود كه در موج و يا موج هاي بعدي آسيب كمتري به سلامت مردم  وارد شود. لذا همكاري و مشاركت مردم و ترغيب همگاني به تزريق واكسن وظيفه همگاني است.

کد خبر 1093926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha