۸فوتی و شناسایی ۷۵۵ مورد مبتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی/ دهه شصتی ها برای تزریق کرونا اقدام کنند

جمالیان از ۸فوتی و شناسایی ۷۵۵ مورد مبتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی خبر داد.

 سید « محمد جمالیان» با اشاره به اینکه ویروس کرونا همچنان در حال تاخت و تاز است و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی سبب ایجاد مشکلات برای همگان شده است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: امید است در روزهای آتی شاهد رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی از سوی افراد جامعه باشیم چرا که عدم توجه به پروتکل ها سبب افزایش بیشتر تعداد مبتلایان و فوتی ها می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک، افزود: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۷۵۵مورد جدید ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده اند که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۹۰ هزار و ۲۷۸ نفر رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه از تعداد ۷۵۵ مورد جدید در استان ۸۷نفر از بیماران در بیمارستانهای استان بستری شده اند، اظهار کرد: این افراد تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می کنند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: ۶۶۸مورد از بیماران جدید که شناسایی شده اند نیز به صورت سرپایی بوده اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک با بیان اینکه متاسفانه در ۲۴ساعت گذشته ۱۵ مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است، اظهار کرد: با این حساب تعداد فوتی ها در اثر این بیماری در استان به  ۲ هزار و ۶۱۰ نفر رسیده است.

 

دهه شصتی ها برای تزریق واکسن اقدام کنند

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک در ادامه با اشاره به اینکه تزریق واکسن به متولیدن ۱۳۶۳ رسید، گفت: گروه سنی واکسیناسیون در استان مرکزی به 37 سال به بالا رسیده است.

 

جمالیان با تاکید بر اینکه با واکسن زدن میزان فوتی‌های ناشی از کرونا کمتر خواهد شد، ادامه داد: این به معنی رفع خطر ابتلا به کرونا نیست و واکسن مصونیت کامل ایجاد نمی کند.

 

وی با بیان اینکه هم استانی‌ها همچنان باید استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، فیزیکی و شستن دست ها را جدی بگیرند، بیان کرد: با توجه به سرعت تأمین واکسن، کاهش سن واکسیناسیون کرونا امیدواریم هر چه سریعتر جمعیت غالب را واکسینه و این بیماری را کنترل کنیم.

 

این مقام مسئول ادامه داد: افراد 37 سال به بالا در استان مرکزی(متولدین 1363 به قبل) می‌توانند بعد از ثبت نام در سامانه سلامت جهت دریافت واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

 

وی یادآور شد: در تلاشیم با بالا بردن سرعت واکسیناسیون کل جمعیت استان  را تحت پوشش قرار دهیم تا ایمنی افزایش و میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا کاهش پیدا کند.

 

تبلیغات سو در مورد عوارض واکسن بی پایه و اساس است

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه تبلیغات سویی در فضای مجازی و جامعه در مود عوارض واکسن شکل گرفته است، گفت: این شایعات بی پایه و اساس است و گزارشات و مشاهدات بیمارستان ها و مراکز درمانی نشان می دهد، تزریق واکسن کاملا اثربخش بوده به طوریکه سن مرگ و میر به شدت پایین آمده است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: افرادیکه واکسن را زده اند، در صورت ابتلا، از مرگ نجات پیدا می کنند ولی افرادی که واکسینه نشد اند بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

 

جمالیان با بیان اینکه، در راستای رفع نگرانی مردم و پاسخ به این سوالات که آیا در برخی از موارد واکسیناسیون عوارض دیده می شود، گفت: سامانه ای به منظور و پاسخ دادن به سوالات متداول مردم راه اندازی خواهد شد و افراد در صورت نیاز به مراکز درمانی عودت داده می شوند.

 

آسترازنکا جایگزین دوز دوم اسپوتنیک

 

جمالیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینمه تامین واکسن در استان بستگی به واردات محموله های واکسن دارد، گفت: اگر مداوم واکسن وارد کشور شود و در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گیرد، قطعا دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز مشکلی در تزریق واکسن ندارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک در خصوص واکسن اسپوتنیک بیان کرد: واکسن اسپوتنیک در استان برای اعضای ستاد انتخابات تزریق شد که دوز دوم آن وارد کشور نشد، اما با توجه به مکاتبه اخیر وزارت بهداشت مقرر شد که برای دوز دوم آن، واکسن آسترازنکا تزریق شود.

 

وی اضافه کرد: طبق اعلام و تایید کمیته علمی واکسیناسیون کشور تزریق آسترازنکا به عنوان دوز دوم اسپوتنیک مشکلی ندارد.

 

تزریق واکسن کرونا به دانشجویان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک با اشاره به اینکه  پیش بینی می شود ۲۰ هزار دانشجو در استان مرکزی واکسن کرونا دریافت کنند، گفت:با توجه به تصمیم و ابلاغیه جدید وزارت بهداشت و درمان، واکسیناسیون دانشجویان د ر دستور کار قرار گرفته است و دانشجویان با ثبت نام در سامانه SALAMAT.GOV  و دریافت پیامکی درخصوص زمان و مکان واکسیناسیون می توانند واکسن خود را تزریق کنند.

 

وی با بیان اینکه برای تزریق واکسن حتما باید در این سامانه ثبت نام شود تا صحت سنجی لازم صورت گیرد، افزود: در استان مرکزی حدود ۲۰ هزار دانشجو باید واکسینه شوند، در امر واکسیناسیون محل سکونت در اولویت است به طوری که اگر دانشجویی ساکن استان مرکزی، اما مشغول به تحصیل در شهر یا استان دیگر باشد می تواند در استان مرکزی با ثبت نام واکسن خود را دریافت کند.

 

جمالیان با اشاره به اینکه در حال حاضر واکسن سینوفارم و آسترازنکا برای تزریق موجود است، اظهار کرد: پیشنهاد می شود که دانشجویان سینوفارم تزریق کنند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه امکان دارد کلاس های دانشگاه ها به صورت حضوری برگزار شود، گفت: از آنجاکه دوز دوم سینوفارم به فاصله یک ماه تزریق می شود، در این شرایط گزینه بهتری است .

کد خبر 1094248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha