قریب ۷۰۰ برنامه برای ترویج مکتب حاج قاسم توسط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در راستای ترویج و تبیین مکتب حاج قاسم برنامه های متنوعی در کشور انجام و تولیدات، حمایت ها و فعالیت های زیادی از جمله ۶۸۸ برنامه در سطح ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدرضا علیزاده، سه شنبه(۲۳ شهریور) در آیین شکوه مادری-فصل دوم سه شنبه های تکریم-در ارتباط تصویری از گلزار شهدای کرمان و مزار سردار دل ها با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستادکانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در دوره اخیر ستاد کانون های مساجد، برنامه ریزی هدفمند و اقدامات ارزنده ای به ویژه با طرح های ملی فهما، ایران قوی و... با عضوگیری و رقابت صحیح و سالم میان بچه های مسجد شکل گرفت.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان طرح ملی سه شنبه های تکریم را یکی از برنامه های شاخص نام برد و گفت: در این طرح از سال گذشته تا کنون 700 دیدار با خانواده شهدای استان انجام شده است.

 

 

وی با اشاره به اجرای فصل دوم این طرح با عنوان «شکوه مادری» اظهار کرد: مادران شهدا با سبک زندگی اسلامی، ایرانی، الگوهای واقعی جامعه ی بانوان هستند و فرزندان شهیدی پرورش دادند که جان شان را تقدیم این مرز و بوم کردند.

 

 

علیزاده با ارائه گزارشی از اقدامات حوزه ایثار و شهادت و بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی طی سال جاری و سال های گذشته؛ گفت: برنامه های ارزشمند فرهنگی و هنری زیادی برگزار شد و برنامه های متعددی دنبال کردیم و سال گذشته در اولین سالگرد شهادت سردار دلها شاهد رویدادهای گسترده ای در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه بودیم.

 

 

 

وی ادامه داد: در راستای ترویج و تبیین مکتب حاج قاسم برنامه های متنوعی در کشور انجام و تولیدات، حمایت ها و فعالیت های زیادی از جمله 688 برنامه در سطح ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور انجام شده که از این تعداد سه برنامه بین المللی، 58 برنامه ملی، 146 برنامه استانی، 475 برنامه شهرستانی و 6 برنامه هم منطقه ای و محله ای انجام شده است.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در نخستین سالگرد شهادت سردار دلها شامل 72 برنامه اجرا کرد که  سه برنامه ملی، 18 برنامه استانی و 51 برنامه هم شهرستانی بود و در سال 1400 برای دومین سالگرد شهادت سردار 50 برنامه ارائه داده که  10 برنامه آن ملی است.

 

 

وی در پایان گفت: آمادگی داریم با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان طرحی در خصوص سردار سلیمانی در محدوده ادارات کل ارشاد استان ها انجام دهیم.

 

 

کد خبر 1094458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha