شهر رشت در تعداد مسجد از استانداردهای کشوری عقب است

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد با اشاره به اینکه شهر رشت از کمبود مسجد رنج برده و برخی محلات آن فاقد مسجد است، گفت: شهر رشت با ۱۱۷ مسجد، از استانداردهای کشوری عقب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» عصر امروز (سه‌شنبه، ۲۳ شهریور) در جلسه شورای اقامه نماز که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به کمبود مسجد و فضای فرهنگی در بسیاری از محلات و مناطق شهر رشت، اظهار کرد:‌ استان گیلان ۲ هزار و۸۰۰ مسجد دارد که با توجه به جمعیت ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار نفری گیلان هر ۹۱۱ نفر دارای یک مسجد هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به شهر رشت که از کمبود مسجد رنج برده و برخی محلات آن فاقد مسجد است، تصریح کرد: شهر رشت با ۱۱۷ مسجد و جمعیت ۷۳۵ هزار نفری، از استانداردهای کشوری عقب است.

 

وی با بیان اینکه پنج منطقه شهری رشت با داشتن بیش از ۱۲ هکتار وسعت فقط دارای ۱۱۷ مسجد است، افزود: منطقه ۲ رشت با بافت قدیمی به ازای هر ۲ هزار و ۸۷۴ نفر یک مسجد، بیشترین منطقه برخوردار از مسجد است.

 

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد خاطرنشان کرد: منطقه پنج رشت به عنوان کمترین منطقه برخوردار به ازای هر ۱۲ هزار و ۳۷۱ نفر یک مسجد دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان اذعان کرد: یکی از مشکلات ما برای احادث مسجد در مناطق مختلف، جانمایی زمین است و باید تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شود.

کد خبر 1094676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha