جنگل‌بانان نمونه در آستارا تجلیل شدند

طی آیینی از جنگل‌بانان نمونه و جان‌نثاران اداره منابع طبیعی شهرستان آستارا تجلیل شد.

«محمد جعفر گل‌محمدی» در حاشیه مراسم پنجمین جشنواره ملی مقام جنگل‌بانان و جان‌نثاران منابع طبیعی که در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا برگزار شد به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در این جشنواره از خانواده‌های شهدای منابع طبیعی جلیل فرازی‌مقدم، شهروز شریفیان و موسی حیایی، پرویز گوهری از خانواده شهید و جنگل‌بان ایثارگر نمونه استانی و عارف رزمی جنگل‌بان نمونه استانی با اهدای جوایز و لوح تقدیر امضاء شده از سوی مدیر کل منابع طبیعی استان گیلان تجلیل شد.

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا افزود: در این جشنواره همچنین از نادر روانستان به عنوان کارمند نمونه شهرستانی تجلیل شد.

 

وی با بیان‌اینکه جنگل‌بانان در خط مقدم مبارزه برای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی هستند، ‌تصریح‌کرد: جنگل‌بانان در این راه شجاعت‌ها، تلاش‌ها و فداکاری‌های بسیاری داشته و متحمل رنج‌های بی‌شماری شده‌اند؛ و چه بسیار افرادی که در این راه جانشان را از دست داده و به شهادت رسیده‌اند.

 

گل‌محمدی با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره ملی مقام جنگل‌بانان و جان‌نثاران منابع طبیعی، گفت: برگزاری این جشنواره و تقدیر از جنگل‌بانان باعث افزایش انگیزه این قشر زحمتکش و فداکار می‌شود که با کمترین امکانات و در سخت‌ترین شرایط از عرصه‌های منابع طبیعی حفاظت می‌کنند.

 

وی با بیان‌اینکه رسالت ما حفظ عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری برای نسل‌های آینده است که هم در قانون اساسی و هم در اسناد بالادستی نگاه ویژه‌ای به آن شده است، گفت: امروزه نقش و اهمیت عرصه‌های منابع طبیعی بر هیچ کس پوشیده نیست و این مواهب الهی، میراث گذشتگان ما نیست بلکه امانت نسل‌های بعدی در نزد ما است که می‌بایست به درستی حفظ واستفاده کنیم.

 

گل‌محمدی با تاکید بر ضرورت همراهی مردم با منابع طبیعی، خاطرنشان‌کرد: حفاظت یک سلسله فعالیت به هم پیوسته است و تنها به حفظ جنگل‌ها و مراتع بر نمی‌گردد و بلکه شامل منابع آب و خاک نیز می‌شود، همچنین امر حفاظت یک موضوع تک بعدی نیست و مشارکت مردم و همگان را می‌طلبد.

کد خبر 1094679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha