۴۱ عنوان برنامه شاخص هفته دفاع مقدس در استان سمنان اجرا می شود

سرهنگ شوقانی از اجرای ۳ هزار فعاليت در ذيل ۴۱ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در استان سمنان اجرا مي شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، سرهنگ «منصور شوقانی» در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته دفاع مقدس  با اشاره به اینکه ۳ هزار فعاليت در ذيل ۴۱ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در استان اجرا مي شود گفت: برنامه هاي هفته بسيج از تاريخ 30 شهريور ماه در پايگاه هاي مقاومت شهرستانها و مرکز استان انجام مي شود.

 

جانشین سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه بر اساس هویت و عزت ملی شعار هفته دفاع مقدس به عنوان «ما مقتدریم» نامیده شده است اضافه کرد: در چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس ۴۱ عنوان برنامه اجرا خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه در این ایام به یاد ۳ هزار شهید استان ۳ هزار فعالیت مختلف در قالب کمیته نیرو‌های مسلح سپاه و بسیج در استان سمنان برگزار خواهد شد اظهارداشت: در روز ۳۱ شهریور رژه خودرویی متمرکز در شهر سمنان و شاهرود با حضور کلیه نیرو‌های مسلح برگزار خواهد شد.

 

شوقاني با اشاره به عدم حضور گسترده مردم در پیاده روی اربعین حسینی، خاطر نشان کرد: ظرفیت بسیار خوبی برای همه دست اندرکاران برنامه‌های دفاع مقدس ایجاد شده است که از این عاشقان جامانده در برنامه‌های جاماندگان اربعین حسینی استفاده کند.

 

جانشین سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: باتوجه به شروع سال تحصيلي جديد، زنگ ايثار و مقاومت به صورت مجازي همراه با برنامه روايت گري فرماندهان و ايثارگران تحت عنوان اسطوره ها در شبکه مجازي شاد براي دانش آموزان برنامه ريزي شده است.

 

وی با بیان اینکه در این هفته با توجه به ایثار مدافعان سلامت، تجلیل از این قهرمانان را خواهیم داشت، افزود: در این مدت شیوع ویروس کرونا عرصه ایثار و جهاد دیگری در بین مدافعان سلامت ایجاد کرد و این مدافعان نقش آفرینی زیادی کرده اند.

 

شوقانی با اشاره به اینکه خدمت رسانی به محرومان در این ایام افزایش پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا ادامه خدمت رسانی به محرومین و مناطق محروم در قالب کاروان خدمت که در طول سال انجام می‌گرفت به صورت ویژه تری انجام گیرد.

 

جانشین سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان  ازبرگزاری  دو هزارو۱۴۷ برنامه در اقشار ۲۲ گانه بسيج سپاه استان سمنان با مشارکت دستگاه هاي اجرايي استان خبردادوافزود: همايش فرماندهان نيروهاي مسلح با نگاه تجليل از ايثارگران و رزمندگان دفاع مقدس و نمايشگاه دفاع مقدس در اين هفته برنامه ريزي شده است.

 

وی گفت: همايش بزرگداشت روز سرباز در بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان و پياده روي خانوادگي آحاد مردم در روز اربعين حسيني با رعايت کامل شيوه نامه هاي بهداشتي برنامه ريزي شده است.

 

شوقانی با اشاره به طرح جهاد سلامت در سراسر استان سمنان، اظهارکرد: در این مدت تمرکز بیشتری در قالب طرح شهید سلیمانی ایجاد خواهد شد و با ورود واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون به کمک خدا این ویروس هر چه سریع‌تر از بین می‌رود.

 

جانشین سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه در این ایام مراکز درمانی سپاه به صورت رایگان و یا تخفیف دار به مردم استان خدمت رسانی خواهند کرد، تشریح کرد: در این هفته با ویزیت رایگان پزشکان و دندان پزشکان در مناطق محروم به این خدمت قدرت بیشتری خواهیم بخشید.

 

وی از برگزاری بیش از هزار برنامه یادواره‌ای در محلات استان سمنان خبردادوافزود: این مراسم‌ در قالب برنامه آبروی کوچه‌ها افتخار محله در سراسر استان سمنان اجرایی خواهد شد.

 

شوقانی ابراز داشت: ۱۹ عنوان ویژه برنامه فرهنگ‌سازی در فضای مجازی و صدا و سیمای مرکز سمنان به صورت پخش فیلم کوتاه، مستند و روایت‌گری فرماندهان درنظرگرفته شده است.

 

جانشین سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان کرد: آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با همراهی خیران، پنجمین مرحله پویش اهدای خون «شیرزنان کویر»، راه اندازی ایستگاه‌های فرهنگی ثابت و سیار، تکریم پیشکسوتان و کودکان شهدای مدافع حرم، افتتاح مراکز نیکوکاری بسیج ورزشکاران نیز از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان سمنان است.

 

وی با اشاره به اینکه رزمندگان استان سمنان در عملیات والفجر ۸ نقش پررنگی داشتنداظهارداشت: برنامه «هفت شب، هفت راوی» در روزهای هفتم، هشتم و نهم مهر در شهرستان میامی به بازخوانی این عملیات با جلوه‌های ویژه رزمی و جنگی می پردازند.

 

شوقانی افزود: برگزاری بیش از ۱۰۰ مسابقه ورزشی و خدمت‌رسانی به روستاها از طریق بسیج نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.

کد خبر 1094957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha