توجه به مسائل محتوایی اربعین در اولویت و محور کار قرار گیرد

آیت الله عابدینی گفت: به همان میزانی که به فیزیک کار که همان برپایی خیمه و موکب در ایام اربعین است، توجه می ‌کنید که بسیار هم ضروری است، توجه به مسائل محتوایی اربعین در اولویت و محور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در جلسه ستاد مردمی اربعین بیان کرد: در روز اربعین حرکت جدی در سطح شهر باشد و همه امکانات و ظرفیت ‌های این عرصه را بسیج کنیم تا در یک روز مراسم برگزار شود و اینگونه عظمت و جلوه آن بیشتر باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت ترویج و تبیین هر چه بیشتر مبانی عاشورا و آرمان ‌های اباعبدالله الحسین(ع) افزود: بسیاری از بیانات امام حسین (ع) نیاز به تفسیر ندارند و به خوبی قابل درک هستند و همه کسانی که عاشق اباعبدالله الحسین(ع) هستند، ‌باید وقت و فرصت بیشتری برای آگاهی از آرمان ‌های حضرت و مبانی عاشورا بگذارند و این معنا بیش از پیش در جامعه ترویج شود.

 

وی افزود: به همان میزانی که به فیزیک کار که همان برپایی خیمه و موکب در ایام اربعین است، توجه می ‌کنید که بسیار هم ضروری است، توجه به مسائل محتوایی اربعین در اولویت و محور کار قرار گیرد.

 

آیت الله عابدینی عنوان کرد: امام حسین(ع) در قیام عاشورا برای خودشان بهشت نمی ‌خواستند، بلکه هدف حضرت هدایت جامعه به سمت اهداف متعالی الهی بود و در این مسیر جان خود را فدا کردند.

 

وی تصریح کرد: تبیین اهداف عاشورا و ابعاد شخصیت اباعبدالله الحسین (ع) رسالت مهم دینی است، نباید در مسیر این هدف مهم، کوتاهی کنیم و باید جدیت زیادی داشته باشیم و در کنار مدیریت سخت‌افزاری، محتوای عرفانی و معنوی اربعین مورد توجه قرار گیرد.

 

 

کد خبر 1095036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha