ثبت آثار زندگی شهدا یک اصل ارزشمند است

امام جمعه آران و بیدگل گفت: ثبت و ضبط رشادت‌ها، فداکاری‌ها و ایثار شهدا برای حفظ انقلاب اسلامی و ارزش های اسلامی و یادآوری آن یک اصل ارزشمند است.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در حاشیه بازدید از گنجینه انقلاب اسلامی و شهدای حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا باعث استمرار انقلاب اسلامی و حفظ ارزش ها می شود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل افزود: آثار زندگی شهدا و ایثارگران اعم از وصیت نامه، دلنوشته، خاطرات، عکس و فیلم و ملزومات برای نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل چهارم انقلاب باید ثبت و ضبط شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: ثبت و ضبط رشادت‌ها، فداکاری‌ها و ایثار شهدا برای حفظ انقلاب اسلامی و ارزش های اسلامی و یادآوری آن یک اصل ارزشمند است.

امام جمعه آران و بیدگل افزود: بنده به عوامل اجرایی و خادمان آستان مقدس حضرت محمدهلال(ع) که بخشی را در جوار گلزار شهدا به نام گنجینه انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس راه اندازی کرده اند خدا قوت می گویم و ان شاء الله کسانی که آثار شهدا را حفظ می‌کنند و نشر می‌دهند اجر شهدا را خواهند داشت.

 

گنجینه انقلاب اسلامی شهدا و دفاع مقدس آران و بیدگل در مهرماه سال ۱۳۸۳ به همت هیأت رزمندگان ثارالله آران و بیدگل و هیأت امنای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) راه‌اندازی شد. این گنجینه با نگه ‌داری بیش از ۵ هزار قطعه اثر از شهدای شهرستان آران و بیدگل یکی از باارزش‌ترین گنجینه‌های دفاع مقدس کشور است.

 

محتوای اين گنجينه شامل معرفی شهدای قبل از پيروزی انقلاب، نقش شهرستان در انقلاب اسلامی از آغاز تا پيروزی به روايت تصوير و سند، زندگی نامه و وصيت نامه سرداران شهيد، معرفی الگوهای ويژه ايثارگری شهرستان، نمايش آثار به جا مانده از شهدا، معرفی كتب منتشر شده حوزه ایثار و شهادت شهرستان آران و بیدگل  است.

 

گنجینه انقلاب اسلامی و شهدای حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) در ضلع شرقی حرم مطهر واقع شده است./

کد خبر 1095064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha