اربعین، نهضت عاشورا را به عصر ظهور متصل می کند

دکتر پارسانیا با بیان اینکه اربعین تمام رسانه های عالم را زیر پا گذاشته و انحصار رسانه عالم را شکست، افزود: اربعین اتصال عاشورا و ارتباط دادن به عصر ظهور است و فرصت اصلاح سبک زندگی را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان، دکتر «حمید پارسانیا» در نشست علمی پیشران ها تمدنی اربعین که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: تمدن اسلامی فضا و موقعیتی است که انسان از نظر معنوی و مادی بتواند با رشد همه جانبه به وصول الی الحق برسد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فرهنگ اربعین، زمان مند و مکان مند نیست و از گستره زمانی زیادی برخوردار است، افزود: هر کاری اگر ارزش گذاری شود به سه عنصر حسن فاعل، حسن فعلی و حسن قائی آن توجه شود.

 

وی با بیان اینکه سیدالشهدا وجه رب کرد و از حیث فعلی و حسن فعلی اش وجه رب است، خاطرنشان کرد: در حسن فاعلی نیز سیدالشهدا، اصحاب و خاندان اهل بیت (ع) را در راه خدا تقدیم می کند، فرندان و اصحابش را در روز عاشورا تقدیم می کند و در نهایت می فرماید تسلیم هستم به امر خدا، راضی ام به رضای خدا. تمئن ساخته شده در این سه استوانه بسیار محکم، مستحکم خواهد بود.اینها از عوامل پیشران معنوی تمدن نوین اسلامی است.

 

 عضو هییت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران گفت: مواسات و ایثار، دوب شدن، فرهنگ دعا و توسل در چنین فردی احیا می شود.

 

وی با بیان اینکه حکومت مارکسیست در شوروی اجازه نمی داد که دینی برای کسی باشد، گفت: در چنین شرایطی نام سیدالشهدا در قلوب مومنین کارگر شد تا ایمانشان حفظ شود.

 

پارسانیا با بیان اینکه اربعین تمام رسانه های عالم را زیر پا گذاشته و انحصار رسانه عالم را شکست، افزود: اربعین اتصال عاشورا و ارتباط دادن به عصر ظهور است و فرصت اصلاح سبک زندگی را فراهم می کند.

 

وی در ادامه با اشاره به چالش های اجتماعی و فرهنگی پیش روی اربعین، گفت: تفرقه، جریان های انحرافی، سطحی نگری و عدم عمق بخشی از مهم ترین چالش های اجتماعی اربعین است

کد خبر 1095162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha