لزوم توجه اهالی سومین حرم اهل بیت (ع) به جشنواره «کتابخوانی رضوی»

سهرابی گفت: اهالی فرهنگ و ادب شیراز و سایر نقاط فارس باید به عنوان اهالی پایتخت کتاب ایران و سومین حرم اهل بیت (ع) به یازدهمین دوره جشنواره «کتابخوانی رضوی» توجه ویژه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (پنج شنبه 25 شهریور) با صدور پیامی از جامعه ادبی، هنری و فرهنگی فارس برای شرکت در جشنواره «کتابخوانی رضوی» در شیراز به پایتخت کتاب ایران دعوت کرد و گفت: کتاب و کتابخوانی از دیرباز در استان فارس به عنوان مهد فرهنگ و تمدن ایران زمین جایگاه ویژه داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: مطالعه و کتابخوانی ابزار اصلی افزایش سطح آگاهی و دانش است و کتابخوانی موجب پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی جامعه می شود.

وی اضافه کرد: یازدهمین دوره جشنواره «کتابخوانی رضوی» به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بنیاد بین المللی «امام رضا (ع)» و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است و اهالی فرهنگ و ادب شیراز و سایر نقاط فارس باید به عنوان اهالی پایتخت کتاب ایران و سومین حرم اهل بیت (ع) به این رویداد بزرگ ملی و فرهنگی توجه ویژه داشته باشد.

وی تصریح کرد: از جامعه فرهنگ، هنر، رسانه و اهالی قلم دعوت می کنم با شرکت در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، ادای دینی هر چند کوچکی به ساحت ثامن الحج، امام رضا (ع) داشته باشند و برای تبلیغ فرهنگ کتاب و کتابخوانی و سیره رضوی پیشگام باشند.

کد خبر 1095318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha