دفاع مقدس یکی از منابع غنی معرفتی است

حجت الاسلام محمد جعفری گفت: دفاع مقدس علاوه بر این که یکی از منابع غنی معرفتی است باید از این مکتب متعالی درس های بزرگی بگیریم و از این محتوای فاخر معرفتی نیز صیانت و محافظت کنیم و نگذاریم که مورد آماج تحریف دشمن شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۶ شهریور ماه حجت الاسلام «محمد جعفری» خطبه های نماز جمعه آسمینون، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: ما هر چه از لحاظ زمان از دفاع مقدس دور می‌شویم باید از لحاظ معرفتی به دفاع مقدس نزدیکتر شویم.


امام جمعه موقت آسمینون خاطرنشان کرد: دفاع مقدس علاوه بر این که یکی از منابع غنی معرفتی است باید از این مکتب متعالی درس های بزرگی بگیریم و از این محتوای فاخر معرفتی نیز صیانت و محافظت کنیم و نگذاریم که مورد آماج تحریف دشمن شود چون دشمن هر جا که در مقابل جبهه حق شکست بخورد دست به تحریف می زند.


وی ابراز کرد: اگر چه صدور قطعنامه علیه ایران در اجلاس اخیر شورای حکام منتفی شده است و از قرار معلوم نگاه آمریکا و اروپا از ناچاری به تعامل با ایران است اما تجربه ۴۰ سال نشان داده و به ما ثابت کرده است که آنها به دنبال ورود به عرصه جدید تنش و التهاب هستند.


حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: آژانس باید بداند که صدور هرگونه قطعنامه احتمالی علیه ایران در جلسات آینده یا تلاش برای ارجاع مسئله هسته‌ای ایران به شورای امنیت می تواند به کلی روند مذاکرات را مختل کند و واکنش شدید ایران را در پی داشته باشد.


خطیب موقت جمعه آسمینون اظهار کرد: دولت سیزدهم تمایلی به باقی ماندن در برجام به هر قیمتی را ندارد بلکه جایگزین های دیگری همچون تقویت گرایش به شرق را در سیاست خارجی خود دنبال می کند.


وی با بیان این مطلب که هفتاد و هفتمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از ۷۶ روز دریانوردی سوم مردادماه به روسیه رسید و در مراسم رژه سالروز نیروی دریایی این کشور شرکت کرد، ادامه داد: این ناوگروه به همراه ۵۰ شناور و چندین فروند جنگنده از مقابل مقابل رئیس‌جمهور روسیه و هیئت هایی از ۲۰ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران رژه رفت و  چند نکته از جمله نخستین حضور نظامی ایران در نیمکره شمالی، طولانی‌ترین دریانوردی تاریخ ایران، دریانوردی در سخت ترین شرایط جوی، انجام ماموریت با تجهیزات تولید داخل اشاره نمود.


حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: بسیاری از فسادهای مالی و اداری موجود به دلیل فقدان یک نظام نظارتی کارآمد است گام اول و مهم در این راه شفاف سازی عملکرد دولت و دولتمردان در همه عرصه‌ها است.


امام جمعه موقت آسمینون اضافه کرد: البته این کار لوازم مهمی را نیاز دارد که آزادی بیان معقولانه و سعه صدر و انتقاد پذیری مسئولین دو رکن مهم است و پرداختن به فوریت های خدمتی که حال مردم را خوب کند.


وی در خاتمه عنوان کرد: اقدام دولت در واردات سرم و واکسن از این نمونه است هم چنین اقداماتی در حوزه بورس، مسکن وکالاهای اساسی که در بازسازی و تقویت اعتماد عمومی موثر است.
 

کد خبر 1095355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha