گسترش و تعمیق عدالت زمینه ساز اعتماد عمومی است

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه یکی از گام‌های دولت سیزدهم تقویت اعتماد عمومی در سطح جامعه است، گفت: برخورد قاطع با مدیران فاسد و استفاده از مدیران ضد فساد از مهم‌ترین راه‌ها و عوامل تحقق رفع تبعیض و عدالت اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، ظهر امروز(۲۶ شهریور) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر با اشاره به خطبه  شصت و نهم کتاب شریف نهیج البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که اما بعد، ای مردم عراق! شما به زن بارداری می مانید که در آخرین روزهای دوران حملش، چنین خود را ساقط کند و با این حال قیم و سرپرستش نیز بمیرد و بیوگی او به طول انجامد (سپس از دنیا برود) و میراثش را دورترین بستگانش ببرن، چرا که نتوانست فرزند سالمی به دنیا آورد).

 

حجت الاسلام « شهاب الدین میهن پرست » تصریح کرد: حضرت امام علی(ع) در ادامه این خطبه می فرمایند که آگاه باشید! به خدا سوگند! من به میل خود، به سوی شما نیامدم، بلکه حوادث اضطراری مرا به طرف شما حرکت داد، به من خبر رسیده است که بعضی از شما می گویید: «على خلاف میگوید»، خدا شما را بکشد! به چه کسی دروغ بستم؟ آیا به خدا، حال آنکه نخستین مؤمن به او بوده ام، پا به پیامبرش؟ حال آن که نخستین تصدیق کننده او بوده ام.

 

وی افزود: حضرت در ادامه  بیان می کنند که نه به خدا سوگند! این گونه نیست که منافقان کوردل می پندارند بلکه آنچه گفته ام واقعیتی است که شما از آن غایب بودید (بلکه) اهل درک آن نبودید، مادر آن گوینده به عزایش بنشیند! اگر آنها ظرفیت میداشتند، اینها پیمانه ای بود (از علوم و  دانشها و معارف والا) که رایگان در اختیارشان قرار می گرفت. «و به زودی خبر آن را خواهید دانست».

 

امام جمعه شهر چوار در ادامه با اشاره به گام‌های دولت سیزدهم برای تقویت اعتماد عمومی در سطح جامعه، اظهار کرد: گسترش و تعمیق عدالت در ابعاد مختلف و  راه تحقق آن رفع تبعیض است.

 

حجت الاسلام میهن پرست بیان کرد:  اصلاح قوانین فسادزا، اجرای بی کم‌وکاست قوانین ضد فساد، برخورد قاطع با مدیران فاسد و استفاده از مدیران ضد فساد از مهم‌ترین راه‌ها و عوامل تحقق رفع تبعیض و عدالت اجتماعی در سطح جامعه  به شمار می رود.

 

وی یکی دیگر از راه‌های رفع تبعیض را حضور مستمر و مؤثر در میان مردم برشمرد و گفت: جدی گرفتن نظارت مردمی یا مردمی شدن نظارت که همان امر معروف و نهی‌ازمنکر مسئولان از دیگر مواردی است که موجب اعتماد عمومی می شود، پرداختن به فوریت‌های خدمت و نیازهای مردم که حال مردم را خوب کند، در حوزه بورس، مسکن، توقف و کاهش گرانی کالاهای اساسی و غیره نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

 

امام‌جمعه شهر چوار در ادامه با اشاره به بازی جدید آژانس هسته‌ای و موضع ایران، ابراز کرد: اگرچه صدور قطعنامه علیه ایران در اجلاس اخیر منتفی شد و از قرار معلوم نگاه اروپا و آمریکا فعلا از سر ناچاری تعامل با ایران است اما تجربه چهل‌ساله ثابت کرده‌است که آن‌ها به‌دنبال ایجاد تنش جدید هستند.

 

حجت الاسلام میهن پرست گفت: آژانس باید بداند که صدور هرگونه قطعنامه احتمالی علیه ایران در جلسات آینده شورای حکام یا تلاش برای ارجاع مسئله هسته‌ای ایران به شورای امنیت می‌تواند به کلی روند مذاکرات را مختل نماید و واکنش شدید ایران را به‌دنبال داشته باشد و این در حالی است که طرف‌های مقابل، به تعهدات خود عمل نکردند.

 

امام‌جمعه شهر چوار با اشاره به عضویت ایران در سازمان شانگهای، یادآور شد: این سازمان یک سازمان میان دولتی در نظام بین‌الملل است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده‌است و حضور رئیس‌جمهور ایران در این اجلاس دارای اهمیت است به‌خاطر این‌که عضویت ایران در این سازمان مهم منطقه‌ای نهایی خواهد شد.

 

وی بیان کرد: مهم‌ترین نکته در این سفر شکستن انحصار غرب در روابط خارجی ایران است که به‌ویژه در هشت سال گذشته تشدید شده‌است، این سفر می‌تواند به ایجاد توازن و تنوع بخشی در حوزه روابط خارجی به‌خصوص از طریق احیای نگاه شرق و گسترش تعاملات خارجی به‌عنوان یکی از راهبردهای مهم ایران تلقی شود که در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته‌است.

کد خبر 1095373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha