ارتقای سطح آموزش مهارت های زندگی برای زوج های جوان یک ضرورت است

شفیقه شفیعی گفت: ارتقای سطح آموزش مهارت های زندگی اعم از قبل، حین و بعد از ازدواج برای زوج های جوان در راستای داشتن زندگی سعادتمند یک ضرورت است.

«شفیقه شفیعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: مدت ۱۸ سال است که در شعبه ۸ شورای حل اختلاف دادگستری شهرستان جیرفت به منظور ایجاد صلح و سازش زوجین و تحکیم بنیان خانواده ها فعالیت می کنم.


رئیس شعبه ۸ شورای حل اختلاف دادگستری شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: در این مدت همواره سعی کرده ام  با استفاده از شیوه های خلاقانه و خدا پسندانه زوجین را از طلاق منصرف کنم تا از فروپاشی بنیان یک خانواده جلوگیری شود.


وی افزود: هدف بنده از انجام کارهای خلاقانه و ابتکاری، آموزش زوجین در معرض طلاق و تلاش برای تحکیم بنیان خانواده ها است.


شفیعی با اشاره به شیوه کار خود در شعب شورای حل اختلاف دادگستری شهرستان جیرفت، ابراز کرد: پس از مراجعه زوجین متقاضی طلاق به این شعبه، به طرفین دعوا مشاوره های لازم را ارائه می دهم و سپس به صورت رایگان یک کتاب با موضوعات مختلفی همچون شیوه های همسر داری، ازدواج موفق و دیگر کتاب های آموزنده، به هر یک از زوجین اهدا می کنم.


رئیس شعبه ۸ شورای حل اختلاف دادگستری جیرفت ادامه داد: سپس برای مطالعه این کتاب ها به زوجین جوان فرصت مطالعه و تفکر می دهم و در جلسات بعد با مراجعه زوجین به شعبه در خصوص نتیجه کار گفتگو می کنیم و با عنایت خداوند متعال و همراهی طرفین دعوا تاکنون اکثریت پرونده های خانوادگی در این شعبه، به صلح و سازش ختم شده است.


وی تاکید کرد: قطعا این موفقیت نتیجه یک کار دسته جمعی است چرا که اگر طرفین دعوا با اعضای شورای حل اختلاف همکاری و همراهی نکنند هیچ موفقیتی در ایجاد صلح و سازش حاصل نمی شود.

 

شفیعی با اشاره به راه کارهای کاهش طلاق در جامعه، ابراز کرد: ارتقای سطح آموزش مهارت های زندگی اعم از قبل، حین و بعد از ازدواج برای زوج های جوان در راستای داشتن زندگی سعادتمند یک ضرورت است.


رئیس شعبه ۸ شورای حل اختلاف دادگستری شهرستان جیرفت اظهار کرد: کلیه کتاب های اهدایی به زوجین با هزینه شخصی ام تهیه شده است و تاکنون بیش از ۲ هزار جلد کتاب با هدف کاهش آسیب های اجتماعی به مراجعین اهداء کرده ام.

 

وی در خاتمه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم کوچکعلی کمالی، عنوان کرد: من و ایشان از اولین افرادی بودیم که در شروع تشکیل شوراهای حل اختلاف در شهرستان جیرفت همکاری خود را با دادگستری آغاز کردیم.

کد خبر 1095490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha