مراسم اربعین حسینی در بقاع متبرکه شاخص لرستان برگزار می شود

حجت الاسلام عباس زاده گفت: مراسم اربعین حسینی در ۲۴ بقعه متبرکه شاخص استان لرستان و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام «محمدجواد عباس ‌زاده» در سخنانی، اظهار داشت: مراسم اربعین حسینی در بقاع متبرکه استان لرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف لرستان با بیان اینکه مراسم بزرگداشت اربعین حسینی در 24 بقعه متبرکه استان برگزار می شود، افزود: سخنرانی پیرامون اهداف نهضت امام حسین(ع)، لزوم تبیین و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و تبیین فرهنگ عفاف و حجاب، عزاداری، مداحی و پاسخگویی به سؤالات مردم از برنامه های این مراسم است.

 

وی تصریح کرد: بقاع متبرکه امامزاده زیدبن علی(ع)، دو برادران و امام زاده عبدالله در خرم‎‌آباد میزبان مراسم عزاداری اربعین حسینی است.

 

حجت الاسلام عباس زاده اظهار داشت: در شهرستان بروجرد نیز بقعه متبرکه امامزادگان جعفر، ابوالحسن و قاسم(ع) میزبان مراسم عزاداری اربعین حسینی هستند و در الیگودرز نیز این مراسم در بقاع متبرکه محمد بن حسن، سه تن فرسش و سه فرزندان پیرعباد برگزار می‏‌شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه لرستان در اربعین سال گذشته یک موکب برای پذیرایی و خدمت به زوار اربعین در سامرا برپا کرده بود، بیان کرد: برای اربعین امسال با توجه به اینکه تعداد زوار نسبت به سال‌های قبل کمتر است و همچنین شرایط کرونایی، سازمان اوقاف و امور خیریه اجازه داده است اوقاف استان‌های لرستان، قم، مازندران، زنجان و آذربایجان شرقی فقط یک موکب در سامرا داشته باشند و از هر استان چهار تا پنج نفر به‌عنوان آشپز و خادم در این موکبفعالیت داشته باشد.

 

وی از برگزاری مراسم ویژه اربعین در ۲۴ بقعه متبرکه استان لرستان خبر داد و گفت: برای اربعین امسال با توجه به کاهش زوار و پایداری بیماری کرونا، ادارات اوقاف استان‌های لرستان، قم، مازندران، زنجان و آذربایجان مجوز برپایی فقط یک موکب در سامرا را دارند.

 

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان اظهار کرد: موکب اوقاف و امور خیریه استان‌های مذکور از ۲۸ شهریور تا دهم مهرماه در سامرا از محل موقوفات مرتبط با عزاداری امام حسین(ع) و کمک خیران به زائران خدماترسانی لازم را ارایه خواهد داد.

کد خبر 1095579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha