عملیات «انتقام سخت» یمن علیه متجاوزان ائتلاف سعودی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات عملیات موشکی و پهپادی در استان مارب تحت عنوان «انتقام سخت» علیه متجاوزان سعودی و مزدوران آنها را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل  از «العالم»، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن درنشست خبری روز جمعه اعلام کرد: عملیات نظامی ویژه و گسترده مارب با عنوان عملیات «الباس الشدید» (انتقام سخت) به، آزادسازی مناطق گسترده ای از این استان منجر شد.

 

یحیی سریع گفت: یگان موشکی و پهپادی ، دهها عملیات نظامی موفقیت آمیز انجام داد، 128 عملیات در داخل یمن و 33 عملیات در عمق خاک عربستان انجام شد.

 

وی افزود: نیروهای ما در این عملیات از موشک های بدر ، نکال، سعیر، قاصم، ذوالفقار و قدس 2 استفاده کردند همچنین یگان پهپادی در این حملات در مجموع 319 عملیات انجام دادند که و 136 عملیات در خاک دشمن و 183 عملیات در داخل یمن انجام شد.

 

وی همچنین افزود: تلفات دشمن در این عملیات 3000 کشته و 124 هزار زخمی و 550 اسیر از نیروهای دشمن و مزدوران مسلح آنان بود.

 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نیروهای ما توانستند در این عملیات ها نزدیک به 1600 کیلومتر مربع از خاک یمن را آزاد کنند. همچنین از مهم ترین نتایج این عملیات آزاد سازی دو بخش مدغل و مجزر در استان مارب بود .

 

وی افزود: آزادسازی پادگان ماس بزرگترین پادگانی که دشمن در سالهای گذشته از آن استفاده می کرد نیز از نتایج برجسته این عملیات بود.

کد خبر 1095657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha