فعالیت قریب به ۱۰۰ مرکز واکسیناسیون به همت بسیج علوم پزشکی و گروههای جهادی در کشور

عباسی از فعالیت قریب به ۱۰۰ مرکز واکسیناسیون به همت بسیج علوم پزشکی و گروههای جهادی و ارایه خدمات به هموطنان در سراسر کشور خبر داد.

محمد حسین عباسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد اقدامات بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کشور در پیک پنجم کرونا گفت: در پیک پنجم که همه گیری کرونا تشدید شد و شاهد افزایش بیماران کرونا بودیم در این پیک نیز بسیج دانشجویی، علوم پزشکی با تمام توان به میدان آمد و در کنار کادر درمان و وزارت بهداشت و درمان کشور انجام وظیفه کرد که مهمترین کارهایی که انجام شد، موضوع راه اندازی و تقویت مراکز واکسیناسیون کشور در اکثر شهرستان ها و استان های کشور بود.

 

مسئول ستاد راهبردی اختصاصی بسیج دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی کشور افزود: راه اندازی مرکز واکسیناسیون شهید کسرا اسماعیلی یکی از بارزترین مراکز واکسیناسیون بسیج علوم پزشکی است که در محل سازمان بسیج دانشجویی (لانه جاسوسی سابق آمریکا) که با تزریق ۵ هزار دوز تزریق واکسن در روز افتتاح شده است که با توجه به افزایش ظرفیت واکسیناسیون در سایر مراکز در حال حاضر به 2هزار دوز رسیده است. این مرکز قرار است به صورت دایمی دایر باشد و خدمات واکسیناسیون را به هموطنان ارایه دهد. این مرکز مورد بازدید مسئولان بهداشت و درمان و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گرفت. در اکثر استان ها و شهرستان ها کادر پزشکی و پرستاری بسیج علوم پزشکی در واکسیناسیون عمومی مشارکت دارند.

 

وی ادامه داد: در کل کشور 52 دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که در مجموع قریب به 100 مرکز واکسیناسیون به همت بسیج علوم پزشکی و گروه های جهادی خدمات واکسیناسیون را ارایه می دهند.

 

عباسی گفت: طرح شهید سلیمانی از جمله طرح هایی است که در پیشگیری و کنترل این بیماری از ماه ها قبل آغاز شده و اکنون توسط بسیج علوم پزشکی یاری رسانی می شود و در شهرستان ها بیشترین خدمات بیماریابی و رزمایش همدلی خدمات ارایه می دهد و در پیک پنجم در تهران چهار همایش همدلی با مشارکت بسیج علوم پزشکی در طرح شهید سلیمانی برگزار شد. بسیج دانشجویی آمادگی آن را دارد تا در هر جایی که نیاز به حضور با توجه به اعلام نیاز وزارت بهداشت باشد، ورود یافته و خدمات مربوط به بیماری کرونا و پیشگیری از آن را ارایه دهد.

 

گفتنی است: کسرا اسماعیلی، تنها فرزند خانواده و دانشجوی رشته پزشکی بود که چند ماه پیش در اثر حادثه تصادف در یکی از اردوهای جهادی به شهادت رسید. شهید اسماعیلی مسئول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله بود که در این حادثه به فیض شهادت نایل شد و پس از شهادت وی پدرش در اثر سکته درگذشت.

کد خبر 1095670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha