راه اندازی پویش «من واکسن میزنم در استان»/انواع واکسن ها در مراکز تجمیعی سطح استان در دسترس است

قربانی گفت: انواع واکسن ها به میزان مناسب و به اندازه در مراکز تجمیعی سطح استان در دسترس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اراک، «یاسر قربانی» با اشاره به اهمیت واکسیناسیون عمومی، سلامت افراد جامعه و ریشه کن شدن این بیماری در جمع خبرنگاران، گفت: با واکسیناسیون عمومی ایمنی در جامعه ایجاد می شود و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی و همچون سراسر کشور تمام تلاش خود را در این راستا بکار گرفته است.

 

سخنگو و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک از راه اندازی پویش «من واکسن میزنم» در استان مرکزی خبر داد و افزود: با راه اندازی این پویش مردم را به استقبال از تزریق واکسن کرونا دعوت می کنیم.

 

وی با توجه به اینکه در حال حاضر در کشور هیچ گونه چالشی در زمینه تهیه واکسن وجود ندارد، خاطر نشان کرد: انواع واکسن ها به میزان مناسب و به اندازه در مراکز تجمیعی سطح استان در دسترس است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: در راستای ایمنی سازی افراد با محوریت ارتقای سطح سلامت و مقابله با شیوع ویروس کرونا و رسیدن هر چه سریعتر به ایمنی جمعی، از کلیه مردم می خواهیم که با شرکت در پویش «من واکسن میزنم» و دعوت اعضا خانواده، دوستان، اقوام و... گامی در جهت قطع زنجیره انتقال ویروس و ارتقا سلامت جامعه بردارند.

 

قربانی در ادامه اطلاع رسانی عمومی و مشارکت همگانی در این طرح را سبب ایجاد انگیزه برای حضور هر چه سریعتر افراد به مراکز واکسیناسیون دانست و افزود: با توجه به تاثیری که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در شیوه و روند زندگی افراد دارد از مردم می خواهیم که عکس خود را همراه با کارت واکسیناسیون در صفحات مجازی و اینستاگرام با هشتک #منواکسنمیزنم منتشر کرده و ۵ نفر از دوستان خود که تاکنون واکسینه نشده اند همراه با پیج اینستاگرام دانشگاه  " webda.arak@" تگ و به این پویش دعوت نمایند و نقش موثری در ارتقا سطح سلامت و افزایش ایمنی جامعه داشته باشند.

 

سخنگو و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: افراد واکسینه شده می توانند عکس خود همراه با کارت واکسیناسیون را از طریق لینک @arak_mu به روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک ارسال کنند که از این میان به رسم همکاری و همیاری در راستای ارتقاء سلامت  به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه هر روز ادعا‌های جدیدی از طرف برخی سودجویان با نیت های مختلف درخصوص عوارض واکسن‌ها مطرح می‌شود، ادامه داد: هیچ کدام از آنها پایه و اساس علمی ندارند و کذب و دروغ هستند و بر اساس نظر متخصصان مربوطه و افراد با تجربه واکسن کرونا در برابر این ویروس بسیار موثر می باشد.

 

این مقام مسئول کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر سالمندان و همچنین آمار بالای ابتلا در افراد واکسینه نشده را گواهی بر این ادعا دانست و بیان کرد: امید است همگان به این مهم توجه ویژه داشته باشند و با واکسن زدن سلامت خود، خانواده و جامعه را تضمین کنند.

 

قربانی با اشاره به اینکه سرعت واکسیناسیون در سطح استان روند مطلوب و مناسبی دارد، خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک این ظرفیت و زیرساخت را دارد که بر اساس میزان استقبال مردم و مراجعه به مراکز و شرکت در پویش «من واکسن میزنم» ساعات فعالیت مراکز تجمیعی و تعداد مراکز شبانگاهی و شبانه روزی را افزایش دهد.

 

کد خبر 1095967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha