همزمان با اربعین حسینی ۶۵۰ همدانی به کربلای معلا اعزام می شوند

ساغرچی گفت: همزمان با اربعین حسینی ۶۵۰ نفر از استان همدان به کربلای معلا اعزام می شوند و انجام آزمایش منفی PCR برای زائران اربعین الزامی است که نتیجه آن قبل از اعزام باید گرفته شود.

«محسن ساغرچی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: امسال به علت وجود محدودیت‌های کرونایی ۶۵۰ نفر از همدان در مراسم اربعین حسینی شرکت می‌کنند که ویزای آنها در حال آماده‌سازی است.

 

مدیر حج و زیارت استان همدان از سهیمه ۶۵۰ نفری همدان در اربعین حسینی ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: استعلام‌های لازم در خصوص وضعیت سلامت متقاضیان (بیماری‌های زمینه‌ای و...) و دریافت تأیید تزریق هر دو دُز واکسن کرونا از وزارت بهداشت در حال انجام است.

 

وی بیان کرد:  انجام آزمایش منفی PCR برای زائران اربعین الزامی است و نتیجه آن قبل از اعزام باید گرفته شود.

 

وی با اشاره به موافقت دولت عراق برای اعزام ۳۰ هزار زائر ایرانی به مراسم اربعین امسال گفت: تمامی ۳۰ هزار نفر اعزامی از طریق مرز هوایی به عراق خواهند رسید و تمامی مرزهای زمینی بسته است.

 

ساغرچی خاطرنشان کرد: در این زمینه دستورالعمل کاملی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تهیه شد و مواردی را که در کشور عراق باید مورد توجه قرار بگیرد هم در قالب دستورالعملی مشخص شده است.

 

وی با بیان اینکه هیچ خدماتی در مرزهای زمینی داده نمی شود ، گفت: دولت عراق به هیچ وجه با تردد زمینی موافقت نکرده است. چنانچه هموطنان ما به هر نحوی وارد کشور عراق شوند، عراق مجازات خودش را دارد.

 

مدیر حج و زیارت استان همدان  گفت: کمیته اسکان و تغذیه یکسری موکب داران دارای شناسنامه را سهمیه می دهد که بتوانند به عراق بروند این ها افرادی  هستند که همه ساله در خدمت زوار بودند و وسایل و امکاناتی در عراق دارند که می توانند به زائران ما کمک کنند.

 

 

 

کد خبر 1095997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha