پویش «کمک به همنوع» در کاشان اجرا شد

مسئول کتابخانه عمومی ۲۲بهمن کاشان از اجرای پویش «کمک به همنوع» از سوی این کتابخانه با همکاری کانون فرهنگی مسجد جامع حضرت ابوالفضل(ع) و خیّران خبر داد.

معصومه سادات فعله گری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: کتابخانه عمومی ۲۲ بهمن کاشان با توجه به شرایط کرونایی و با پیروی از دستورات مقام معظم رهبری پویش کمک به همنوع را طراحی و اجرا کرده است.

 

مسئول کتابخانه عمومی ۲۲بهمن کاشان افزود: این پویش در راستای کمک های مومنانه در جبهه فرهنگی و جهادی از سوی این کتابخانه و با همکاری کانون فرهنگی مسجد جامع شهرک اجرا و در ابتدا افراد نیازمند شناسایی و سپس بسته های معیشتی تهیه و توزیع شد.

 

فعله گری افزود:  کتابخانه عمومی و کانون فرهنگی هنری ۲۲ بهمن در ایام شیوع کرونا فعالیت های خوبی داشته اند که تهیه ۷۵۰ بسته معیشتی شامل برنج،  روغن،  نخود،  عدس،  لوبیا،  ماکارانی،  سویا،  مرغ، گوشت گرم، قند، چای، شکلات، آجیل عید به همراه هدیه فرهنگی(کتاب) به کودکان به ارزش تقریبی ۲۷۰ میلیون تومان با کمک خیّران و توزیع بین نیازمندان و بیماران کرونایی از جمله این اقدامات بوده است.

 

مسئول کتابخانه عمومی ۲۲بهمن کاشان ادامه داد: تهیه سه هزار پک بهداشتی از قبیل،  ماسک،  دستکش، ژل و مایع ضدعفونی، دستمال کاغذی و وایتکس، تهیه و چاپ بروشور خطرات ویروس کرونا و راه های پیشگیری از آن، همکاری موثر کتابخانه و کانون با مرکز بهداشت منطقه در زمان شیوع بیماری و همکاری با شهرداری منطقه جهت گندزدایی و ضدعفونی معابر در ۸ نوبت از دیگر موارد قابل اشاره در این زمینه است.

 

فعله گری تصریح کرد: فعالیت در جبهه کمک های مومنانه همچنان ادامه دارد و  تهیه ۵۰۰ پرس غذای گرم و میوه در عید سعید غدیر در قالب طرح اطعام غدیر از دیگر فعالیت های صورت گرفته در این حوزه است.


یک فعال فرهنگی و اجتماعی شهرک ۲۲ بهمن هم در این باره اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، اهالی و ساکنین منطقه شهرک ۲۲بهمن کاشان که غالبا کارگران روزمزد هستند، با مشکلات عدیده ای از جمله بی کاری سرپرست خانواده مواجه شدند.

 

علی اصغر صالحی افزود: با پیگیری های بسیار و کمک خیرین توانستیم از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون با همکاری کتابخانه عمومی ۲۲بهمن و کانون فرهنگی مسجد جامع حضرت ابوالفضل (ع) به کمک همنوعان خود بشتابیم تا شاید توانسته باشیم قدمی هرچند ناچیز هم در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک رسانی به نیازمندان در ایام کرونا و هم آرامش و آلام درد هم وطنان خود برداریم.

 

کتابخانه عمومی ۲۲بهمن واقع در شهرک ۲۲بهمن کاشان در سال ۱۳۷۶ تاسیس و تاکنون در حال انجام خدمات فرهنگی و آموزشی به مردم این منطقه است./

کد خبر 1096156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha