۵۰ درصد از جامعه هدف رضوانشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

قاسمی گفت: حدود ۵۰ درصد از جامعه هدف شهرستان مرحله اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رضوانشهر، «محمود قاسمی» ظهر امروز (یکشنبه،‌۲۸خرداد) در جلسه ستاد مقابله با کرونای این شهرستان با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و هفته گرامی داشت دفاع مقدس با تاکید بر جلوگیری از تجمعات در مراکز واکسیناسیون و همچنین رفاه حال شهروندان اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان نسبت به فعال کردن کلیه مراکز خانه بهداشت روستایی جهت تسریع در روند تزریق واکسیناسیون اقدامات لازم را انجام دهند.

 

فرماندار رضوانشهر با اشاره به اینکه بیماری منحوس کرونا همچنان در سطح کشور و شهرستان شیوع دارد افزود: در حال حاضر تنها راه پیشگیری و مبارزه با این بیماری رعایت بهداشت فردی، اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

 

وی گفت: طبق آمارها سیر مبتلایان و بستری شدگان روند نزولی دارد که استمرار این رویه مستلزم همکاری همگان در مراعات الزامات و دستورالعمل های کرونایی است.

 

قاسمی با بیان اینکه میزان مراعات بهداشت فردی در سطح کشور 51 درصد و استان گیلان ۵۴ درصد است که از متوسط کشوری سه درصد بالاتر است، تصریح کرد: تنها با کار فرهنگی و رعایت پروتکل‌ها می توان از قدرت انتشار ویروس جلوگیری کرد، لذا ضرورت دارد اصناف، بازاریان و مغازه‌داران ضمن رعایت پروتکل‌ها، از ورود افراد فاقد ماسک جلوگیری، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و بدین طریق زمینه آگاه سازی جامعه از عمق خطر را فراهم آورند.

 

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه تا کنون از مجموع جامعه هدف بالای 18 سال که 54 هزار و چهارصد نفر است حدود 50 درصد دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند خاطرنشان کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان نسبت به دریافت و جذب سهمیه واکسن مورد نیاز شهرستان از دانشگاه علوم پزشکی گیلان اقدام نمایند.

 

 

کد خبر 1096181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha