باغ موزه دفاع مقدس، فرصتی برای ترسیم دلاورمردی های دوران دفاع مقدس است

رشیدی با اشاره به پیشرفت بالغ بر ۹۰ درصدی باغ موزه دفاع مقدس لرستان، گفت: باغ موزه دفاع مقدس، فرصتی برای ترسیم نقش استان لرستان در دوران دفاع مقدس برای نسل های آینده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محسن رشیدی» صبح امروز (۲۹ شهریور) در بازدید خبرنگاران از پروژه باغ موزه دفاع مقدس شهرستان خرم آباد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس است، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای ترویج و نهادینه سازی ارزش های دفاع مقدس در جامعه است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به تشکیل 22 کمیته برای برگزاری برنامه های گرامیداشت هفته دفع مقدس، افزود:  هفه دفاع مقدس فرصتی مغتنم است که با کمک دستگاه‌های اجرایی نقش لرستان را در دفاع مقدس بازگو شود.

 

وی با  اشاره به اینکه دفاع مقدس گنجینه ای همیشگی برای ملت ایران است، خاطرنشان کرد: باغ موزه دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای ترسیم نقش استان لرستان در دروان دفاع مقدس است.

 

رشیدی با اشاره به پیشرفت 90 درصدی باغ موزه استان لرستان، اذعان داشت: تزریق به موقع اعتبار برای تکمیل و بهره برداری این باغ موزه ضروری است.

 

وی با تاکید بر اینکه باغ موزه دفاع مقدس مجموعه‌ای برای نمایش دلاورمردی‌ها است، افزود: از همه نقش‌آفرینان در دفاع مقدس انتظار داریم وقایع جنگ را برای نسل‌های آینده ترسیم کنند.

 

رشیدی با بیان اینکه باغ موزه مکمل دیگر موزه های استان خواهد بود، بیان کرد: افتتاح باغ موزه پیوستی برای دیگر موزه‌ها خواهد بود و تقابلی بین این مجموعه‌ها وجود ندارد.

 

لرستان خاکریز دوم دوران دفاع مقدس بود

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان همچنین به نقش استان لرستان در دروان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: لرستان خاکریز دوم هشت سال جنگ تحمیلی بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه استان لرستان در دوران دفاع مقدس از سه استان مرزی پشتیبانی می کرده است، افزود:  استان لرستان در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی در عملیات‌ها داشته است.

 

رشیدی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون آنچنان که شایسته بوده نقش رزمندگان استان لرستان تبیین نشده است، تاکید کرد: از همه رزمندگان، جانبازان و ایثارگران استان درخواست می شود با ثبت خاطرات و وقایع دوران دفاع مقدس در راستای ترسیم جایگاه استان لرستان در دوران دفاع مقدس مشارکت داشته بانشد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: با بهره برداری از باغ موزه دفاع مقدس انتظار داریم همه کسانی که در دفاع مقدس نقش آفرینی کرده اند، وقایع جنگ رابرای نسل های آینده ترسیم کنند.

 

رشیدی با اشاره به اینکه استان لرستان 6 هزار و 300 شهید را تقدیم انقلاب کرده است، اظهار کرد: برای ترسیم نقش استان لرستان در دوران دفاع مقدس لازم است که نویسندگان، هنرمندان و افراد اهل قلم دست به دست هم دهندو در این مسیر قدم بردارند.

کد خبر 1096426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha