رفتار حقوق بشری و انسانی جمهوری اسلامی ایران در اوج جنگ را هنوز تبیین نکردیم

زینی وند با اشاره به اینکه دفاع مقدس مردمی ترین جنگ دنیا بود؛ گفت: هنوز رفتار حقوق بشری ما در رابطه با اُسرای عراقی و رفتار انسانی جمهوری اسلامی در اوج جنگ که دقت می شد بچه ای آسیب نبیند و ..را هنوز تبیین نکردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، دوشنبه(۲۹ شهریور) در ستادبزرگداشت هفته دفاع مقدس همه زندگی شهید سلیمانی را الگوساز دانست و گفت: اگر رفتار ایشان را برای اقشار مختلف خوب تبیین و تدوین کنیم برای نسل های آینده هم الگوساز و هویت ساز است.

 

 

استاندار کرمان افزود: یکی از افتخارات اسلام  که همه کسانی که روح آزادگی بشریت دارند و نه لزوماً مسلمان هستند از آن الگو می گیرند؛ رفتار امام حسین و واقعه کربلا است؛ جوامعی که الگو دارند، این الگوها نسل های آنها را می سازد؛ به عنوان نسل هایی آزادی خواه و ظلم ستیز و موفق و انسان دوست که رفتار آنها برای بشریت حتماً مایه رحمت و آرامش است.

 

 

وی «مکتب شهید سلیمانی» را معنای بزرگی دانست و این عنوان توسط مقام معظم رهبری که خود در تولید گفتمان و کلیدواژه ها و تولید گفتمان تقریبی در دنیای معاصر نظیری ندارد، مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: مکتب فراتر از شخص است و معنا دارد.

 

 

زینی وند با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همچنین فرمودند وقتی می خواهید درباره هویت ایران بنویسید و تبیین کنید، سه کلیدواژه اسلامی ایرانی و انقلابی را با هم بکار ببرید؛ تصریح کرد: این توصیه، دلیل هم دارد زیرا جامعه ما مثل همه جوامع دنیا متنوع است و اگر فقط بخش اسلامی را برجسته کنیم بخش دیگری که ممکن است چسبندگی آنان به مسائل اسلام مثل همه مؤمنین و متدینین نباشد بیرون می مانند.

 

 

وی ادامه داد: اگر  وجه ایرانی را برجسته کنیم- کما اینکه جریاناتی یک وجهی عمل می کنند اما در جایگاه حاکمیت و رهبری جامعه اینگونه نیست- چون دلبستگی اکثریت قریب به اتفاق جامعه به آموزه های اسلامی بسیار بیشتر است پس اینها را هم که نمی توان از دایره ایرانی بیرون گذاشت پس هر سه را باید دید.

 

 

استاندار کرمان با اشاره به نقش الگوساز امام حسین علیه السلام و بیان این نکته که شهدا و فرماندهان ما و خود حاج قاسم کلیدواژه هایی هستند که هویت ما را قوی می کنند؛ تصریح کرد: اگر یک ایرانی هر سه{مؤلفه} را داشته باشد چتر او می تواند فراگیر باشد و بر پایگاه ایران می توانیم در دنیا الگوسازی کنیم زیرا کسی که در خانواده خود متزلزل باشد برای دیگران نمی تواند تصمیم بگیرد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: ابهت و تأثیرگذاری جمهوری اسلامی سالها با محوریت رهبری و ولایت فقیه توانسته جوهره ملت را به هم پیوند بدهد و همه را زیر چتر بگیرد، لذا در چنین روایتی وقتی می گوییم «ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس» رسالت ما در تبیین، آموزش و تولید محتوا خیلی بزرگ است.

 

 

زینی وند در خصوص اهمیت تولید محتوا، با اشاره به اینکه مکتب شهید سلیمانی را باید به گونه ای تدوین کرد که برای همه قابل استفاده باشد و هر کس طبق ذائقه خود بتواند از آن بهره برداری کند؛ توضیح داد: الگو و مردانگی را در مکتب او باید تبیین کرد تا آن جوانی که ولو به ایران و اسلام و انقلاب ارادتی نداشته باشد اما ممکن است از مردانگی خوشش بیاید.

 

 

وی ادامه داد: ممکن است کسی می خواهد الگوی او تعبد و شب زنده داری باشد، کسی می خواهد با تمام وجود مثل شمع دور والدینش بچرخد و بسوزد و... که همه این ها در شهید سلیمانی هست و باید در تبیین مکتب او دیده شود.

 

 

استاندار کرمان گفت: جنگ و دفاع مقدس ما چیزهایی دارد که اگر ما روایت گران  خوبی می بودیم و باشیم یکی از جذاب ترین رخدادهای تاریخ بشریت است که می تواند مثل عاشورا الگوساز باشد و من اینها را بر اساس شناخت می گویم زیرا مردمی ترین جنگ تاریخ بشریت دفاع مقدس است چون حتی در جنگ های صدر اسلام هم همه مردم نبودند و در دنیای مدرنی که همه چیز را به مردم واگذار می کنند و فقط امنیت و جنگ را به مردم واگذار نمی کنند؛ دفاع مقدس ما مردمی بود و وقتی جنگ مردمی شد پیروزی های ما شروع شد.

 

 

وی با این تکمله که پس هم می توان گفت حاج قاسم از دل لشکر ۴۱ ثارالله بیرون آمد و هم اینکه حاج قاسم به لشکر ۴۱ ثارالله پر و بال داد؛ در ادامه اظهار کرد: هنوز رفتار حقوق بشری ما در رابطه با اُسرای عراقی و رفتار انسانی جمهوری اسلامی در اوج جنگ که دقت می شد بچه ای آسیب نبیند و ...این را ما هنوز تبیین نکردیم.

 

 

زینی وند در بخش پایانی سخنانش به موضوع انقلابی بودن پرداخت و با این توضیح که انقلاب نیازی به شعار توخالی غیرعملکردی ندارد؛ تصریح کرد: انقلابی به گفتمان و رفتار و عملکرد و خدمت به مردم است.

 

 

وی با بیان اینکه جریانی که می گوید انقلابی ام باید از جنس گفتمان ولی فقیه و سردار سلیمانی و انسان های ارزشی جامعه باشد زیرا نمی شود تخریب و دروغ و جعل درست کرد و بعد هم گفت انقلابی ام؛ گفت: به طور مثال کلیپ تقطیع شده ای از بنده در فضای مجازی منتشر شد که به خاطر آن سایت ضد انقلاب تا مدتها جمهوری اسلامی را کوبیدند؛ پس اینها انقلابی گری نیست.

 

 

کد خبر 1096493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha