مسئولین با نگاه حل مشکلات مردم در روستاها حضور پیدا کنند

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: مسئولین با نگاه حل مشکلات مردم در روستاها حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، همزمان با دوشنبه های خدمت پیش از ظهر امروز امام جمعه موقت ورامین با هماهنگی فرمانده بسیج ادارات شهرستان ورامین از اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ورامین بازدید کردند.
حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در این بازدید گفت: بنیاد مسکن با توجه به نگاهی که به محرومین دارد یک هدف مقدس را دنبال می کند و خانواده های محروم نیز در ساخت مسکن باید بنیاد مسکن را پشتیبان خود بدانند.
وی افزود: اطلاع رسانی وظایف و کارهای صورت گرفته بنیاد مسکن  باید هدفمند تبیین گردد و محرومین باید نقطه هدف این اطلاع رسانی  باشند،  کمک به محرومین متمرکز گردد، بعضی روستاها در فقر کامل هستند  باید بنیاد مسکن به اینها خدمات دهد و اطلاع رسانی شود تا خیرین و مردم با اطلاع کامل در حساب 100 امام که در این راستان توسط امام راحل بنیان گذاری شد، شریک شوند.
حجت الاسلام محمودی با انتقاد از موانع موجود در ارائه تسهیلات مسکن به روستاییان اظهار داشت: مطالبه بنیاد مسکن در کمک به محرومین از ادارات و نهادهای دیگر باید جدی پیگیری گردد، و در این راستا با توجه به ظرفیت شهرستان می توان کارها را پیگیری کرد و مسئولین بدانند که خدمت به مردم محروم در اولویت قرار دارد.
امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: جاذبه روستا با خدمت رسانی زیاد می شود و مسئولین باید روستاها را در اولویت ببینند و نگاه باید به این سمت تغییر کند که روستا چون از شهر فاصله دارد مسئولین به سراغ آنها بروند.
حمیدرضا میرزایی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ورامین در این دیدار گفت: اکثر مراجعه کنندگان به بنیاد مسکن روستاییان می باشند و برای شهرهای زیر ۲۵هزار نفر نیز ما خدمت رسانی می کنیم.
وی در خصوص تسهیلات ساخت مسکن در روستاها اظهار داشت: وام مسکن روستایی 100 میلیون تومان است و 30 میلیون تومان وام بلاعوض نیز برای محرومین در نظر گرفته شده است که بازپرداخت وام یکصد میلیونی بیست ساله است و با سود پنج درصد است.
میرزایی نبود اراضی ملی برای دشت ورامین را یکی از مشکلات موجود جهت واگذاری زمین برای ساخت مسکن روستایی دانست و تصریح کرد: برای تامین مسکن روستایی، اراضی ملی به بافت روستا اضافه و قطعات واگذار می گردد و در ورامین این مهم تاکنون بدلیل نداشتن اراضی ملی صورت نگرفته است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ورامین بیان کرد: دربهسازی معابر روستایی نیز ما مشارکت داریم و 38 نفر از ابتدای سال مراجعه برای وام صد میلیونی ثبت نام کرده اند، که متاسفانه با ضوابطی که بانک ها برای دریافت این وام قرار داده اند فقط 6 مورد موفق شده اند این تسهیلات را دریافت کنند.
میرزایی کمبود نیرو را یکی از مشکلات اعطای تسهیلات روستایی دانست و عنوان کرد: پرونده های روستایی دریافت تسهیلات از شورای روستا به ما ارجاع می گردد و پس از استعلامات نداشتن تخلف به ثبت اسناد فرستاده می گردد که در آنجا نقشه برداری ها صورت می گیرد که در این راستا از  ۵۷۰ عدد پرونده فرستاده شده فقط ۲۱ عدد آن به نتیجه رسیده است.
وی افزود:ساخت و ساز های غیر مجاز روستایی و وضعیت استعلام آن که داخل بافت روستا و یا خارج از آن باشد، توسط بنیاد مسکن صورت میگیرد و طی این سالها 9100 سند روستایی صادر شده است و 4000 پرونده  دیگر در دست اقدام است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ورامین با ذکر این نکته این اداره یکی از اعضای  شورای هماهنگی بانک ها هست گفت: پنج بانک عضو شورای هماهنگی بانک ها در بحث ارائه تسهیلات به روستاییان هستند که فقط بانک سپه توانسته به وظیفه خود بخوبی عمل کند که خانه های ساخته شده در روستای ظهیرآباد که مدتی پیش به محرومین تحویل داده شد با حمایت این بانک صورت گرفت.
میرزایی اظهار داشت: بیش از 65 درصد واحدهای روستایی ورامین فرسوده است که  بیش از 9000 منزل را در بر می گیرد، که امیدواریم با حمایت دولت و با ارائه تسهیلات آسان این واحدها بازسازی مجدد شوند.
وی در پایان در خصوص ساخت یک میلیون مسکن توسط دولت نیز بیان کرد: 25 تا 30 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند و طبق این آمار از یک میلیون مسکنی که در سال قرار است ساخته شود حدود دویست هزارتای آنها  در روستاها تعریف شده است.

کد خبر 1096568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha