دیدار مقامات قضایی استان یزد با ۷۶۹ مددجوی زندانی

رئیس کل دادگستری استان یزد در صدر یک هیئت ۹۰ نفره قضایی از زندان ها و بازداشتگاه های استان یزد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در بازدید از زندان ها و بازداشتگاه های استان یزد بیان داشت: در این بازدید تعداد 90 نفر از مقامات قضایی حضور داشتند ضمن بازدید از 2 زندان و 2 بازداشت گاه سطح استان، با مددجویان زندانی ملاقات و مشکلات آنان مورد بررسی قرار گرفت و دستورات قضایی لازم صادر گردید.

وی هدف از این بازدید را دیدار چهره به چهره مقامات قضایی با مددجویان زندانی دانست و عنوان کرد: حضور قضات و دیدار از نزدیک و بررسی مشکلات مددجویان، می تواند علاوه بر سرعت بخشیدن در امر رسیدگی، گره گشای بهتر در مسائل و امور مرتبط با مددجویان زندانی باشد.

این مقام قضایی از موافقت با مرخصی 205 نفر از مددجویان زندانی خبر داد و اظهار داشت: از تعداد 205 نفر، 14 نفر مربوط به مرخصی پایان حبس، 8 نفر آزادی و به 183 نفر مرخصی عادی داده شد که پس از بررسی تمام جوانب و رعایت کلیه مقررات، مورد موافقت مقام های قضایی قرار گرفت.

وی از موافقت 24 درخواست آزادی مشروط خبر داد و افزود: در این بازدید جمعی ویژه از زندان های استان، که با روحیه جهادی قضات همراه بود، با تعلیق مجازات 21 نفر، معرفی به کمیسیون عفو 13 نفر و درخواست اعزام به رای باز 40موافقت شد.

دهشیری یکی از اولویت های دستگاه قضا را کاهش جمعیت کیفری زندان ها دانست و تصریح کرد: برای ساماندهی بهتر زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، در این بازدید با 10درخواست استفاده از پابند الکترونیک نیز موافقت شد.

این مقام ارشد قضایی استان افزود: تعداد 137 درخواست تبدیل و فک قرار مطرح که با همه آنها وفق مقررات موافقت شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، هدف از استفاده از مجازات حبس را تلاش برای اصلاح و بازاجتماعی شدن مجرمان ذکر کرد و گفت: در کنار امکانات بسیار خوب فرهنگی و آموزشی مجموعه زندان، بعضی از وقتها رأفت اسلامیِ متجلی شده در عفو و تخفیف مجازات، می تواند همان اثر گذاری اصلاحی را به ارمغان آورد.

شایان ذکر است در این بازدید علاوه بر درخواست های آزادی، تخفیف مجازات، تبدیل قرار و غیره، تعداد 328 نفر از زندانیان از خدمات مشاوره قضایی نیز بهره مند شدند.

 

کد خبر 1096719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha