ضرورت انتقال پیام دفاع مقدس به دانش آموزان

گنج خانلو با بیان اینکه پیوند اربعین و دفاع مقدس در تمامی برنامه های هفته دفاع مقدس آموزش و پرورش مورد توجه است، گفت: رسالت ما انتقال پیام دفاع مقدس به آیندگان می باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس با کلید واژه ما مقتدریم در پیشانی برنامه‌ها باید دیده شود و پیامی دارد که حس حماسه و شجاعت را از آغازین روزهای دفاع مقدس تا به امروز پیوند می دهد.

 

جعفر گنج خانلو با اشاره به چهار ویژگی دفاع هشت ساله خاطرنشان کرد: دفاع ما مقدس بود؛ به این دلیل که ریشه در فرهنگ عاشورایی و مکتب عاشورایی دارد.

 

وی در ادامه گفت: دفاع ما حماسه بود؛ در خاطرات شهدا و رزمندگان سرتاسر شور و حماسه بود که در شرایط عادی انجام چنین کارهایی غیر ممکن می نمود و این است که این نسل از انسان های پاک سرشت ماندگار شدند.

 

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، دفاع ما مظلوم بود، امروزه نیز مظلوم است و این ویژگی و ظرایف هنوز بازگو نشده و در دل انبوه رسانه‌ها گم شده و بازگویی اینها وظیفه ماست.

 

وی ادامه داد: دفاع ما الگوی مدیریتی داشت و کار جهادی و عزمی جهادی داشت، دفاع مقدس ما 8 سال نبود بلکه همچنان ما در حال دفاع مقدس هستیم.  هشت سال به صورت نظامی و ۴۰ سال به صورت اقتصادی و اجتماعی.

 

گنج خانلو با اشاره به کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان استان زنجان و برگزاری باشکوه این مراسم گفت: دشمن هنوز هست، ارزش ها و آرمان ها همچنان هستند و ادامه دارند.

 

وی در ادامه تاکید کرد: پیوند اربعین و دفاع مقدس در تمامی برنامه ها باید دیده شود رسالت ما انتقال پیام دفاع مقدس به آیندگان می باشد و باید تلاش کرد تا این شور و حماسه به صورت مکتوب ماندگار به نسل آینده برسد.

کد خبر 1096801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha