معنویت و همدلی دفاع مقدس را ماندگار کرده است

آیت الله عابدینی گفت: دفاع مقدس سرشار از معنویت، همدلی و حماسه و عرفان بوده و موجب موجب ماندگاری آن شده است.

به گزارش حبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در مراسم تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس که امروز (سه شنبه ۳۰ شهریور) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: هفته دفاع مقدس را که سرشار از حماسه، عرفان، معنویت و همدلی بوده و هست و ماندگاری پیدا کرده خدمت شما حماسه آفرینان این عرصه تبریک می گویم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: سال ۱۳۵۸ یک سال قبل از جنگ تحمیلی امام (ره) زمینه وحدت حوزه و دانشگاه را فراهم کردند و جمعیت بسیار زیادی از دانشگاهیان و اساتید از سراسر کشور به قم آمدند و به زیباترین شکل این وحدت اتفاق افتاد.

 

وی تأکید کرد: در سال ۱۳۵۹ قرار شد میزبان دانشگاه تهران باشد و طلبه های قم در دانشگاه تهران حضور یابند که جنگ تحمیلی شروع شد و همان طلبه ها و دانشجوها با هماهنگی هایی که شد برای جهاد حاضر شدند.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به اهمیت جهاد افزود: ما امروز سربلند هستیم زیرا در دفاع مقدس چیزی نداشتیم ولی محکم در برابر دشمن ایستادیم و امروز یمن به قدرت نیروهای مسلح ما ایستادگی می کند و فلسطین، لبنان و غزه همه مقاومت اسلامی را با عزت و اقتدار به رخ دشمنان می کشند و با این پشتوانه دشمن را به استیصال کشانده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم در این برهه و ورود به دومین چهلمین سال دفاع مقدس هر روز عزت و عظمت نیروهای مسلح، ملت و مقاومت اسلامی را در همه بلاد اسلامی شاهد باشیم.

 

کد خبر 1096935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha