درخشش قصه‌گوی کانون پرورش فکری ماسال در کشور

عربان از درخشش قصه‌گوی کانون پرورش فکری ماسال در کشور خبر داد و گفت: در بخش پادکست قصه گویی بیست وسومین جشنواره قصه گویی در مرحله اول کشوری انتخاب و به مرحله دوم راه یافت.

«تکتم عربان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال اظهار کرد: «سوگند مهربانی» عضو نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماسال در بخش پادکست قصه گویی بیست وسومین جشنواره قصه گویی در مرحله اول کشوری انتخاب و به مرحله دوم راه یافت.

 

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماسال یکی از اهداف کانون از برپایی این جشنواره را تجدید و احیای سنت قصه گویی دانست و افزود: قصه را می‌توانیم انباشت تجارب انسانها در زمان‌ها و نسل‌های مختلف معرفی کنیم که آرزوها، خواسته‌ها، تمایلاتشان و دست آوردهایشان را همگی در قالب افسانه و روایت بیان می‌کنند .

 

وی با بیان اینکه قصه‌گویی و قصه شنیدن یک سنت عمومی و جزئی از فرهنگ و گذشته ایرانیان است گفت: قصه‌گویی از ریشه‌ای دیرینه برخوردار است و یک حس نوستالژیک میان خانواده‌های ایرانی ایجاد می‌کند و باعث ارتباط تنگاتنگ آنان می‌شود .

 

عربان قصهگویی را هنر مستقل، برجسته و اثرگذار در بین جوامع دانست و تصریح کرد: قرآن کریم و کتاب‌های مقدس ما مملو از قصه‌هایی است که با فطرت بشر در ارتباط هستند و حاوی پیام‌های مستقیم برای عبرت انسانها هستند.

 

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماسال با بیان اینکه یکی از مهمترین ویژگی قصه این است که ذهن و قدرت خلاقیت کودکان را تقویت می کند و به همین سبب باید در گزینش قصه برای آنان دقت کنیم خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است «فاطمه شهبرگ» در مهرواره شعر طنز آفرینش توانست مقام برگزیده کشوریرا کسب کند.

 

کد خبر 1097188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha