بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان میانه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میانه از برگزاری و اجرای ویژه برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در قالب نمایشگاه، یادواره و دیدار با خانواده شهدا در این شهرستان خبر داد.

«شعبانعلی حقی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،  با اشاره به تقارن دهه آخر ماه صفر با هفته غرورآفرین دفاع مقدس افزود: در 31 شهريور 1359 رژيم بعثي عراق با تصميم و طرح قبلي و با هدف برانداختن نظام نوپاي جمهوري اسلامي جنگي تمام عيار را عليه ايران اسلامي آغاز کرد. که در تقویم رسمی میهن عزیزمان از 31 شهریور تا 6 مهر ماه را با عنوان هفته غرورآفرین دفاع مقدی نام نهاد اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میانه با بیان این مطلب افزود: همه ساله در جای جای میهن عزیزمان برای پاسداشت این هفته و تجلیل از دلاوری های رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس برنامه هایی اجرا می شود تا نسل جوانان و نوجوان بیش از پیش با حال و هوای آن روزها آشنایی داشته باشند.

وی ادامه داد: دیدار با امام جمعه شهرستان میانه با موضوع هفته دفاع مقدس روز گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان برگزار شد.

حقی ادامه داد: غبارروبی مزار شهدا، برگزاری مراسم صبحگاه مشترک و مراسم عزاداری، دیدار با خانواده معزز شهدا با هدف تکریم این عزیزان و  مشارکت در اجرای یادواره شهدای غواص شهرستان و تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس، همکاری در برگزاری ویژه برنامه دفاع مقدس بانوان از جمله برنامه هایی است که به همت نهادهای مختلف شهرستان میانه در راستای بزرگداشت هفته غرور آفرین دفاع مقدس در این شهرستان برگزار می شود و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در اجرای آنها مشارکت دارد.

وی همچنین به برپایی نمایشگاه ویژه کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته دفاع مقدس در پارک فرهنگیان میانه برگزار می شود، اشاره کرد و یادآور شد: این نمایشگاه از اول مهرماه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه و همکاری گالری غنی زاده با حضور عموم مردم برپا می شود و رعایت پروتکل های بهداشتی نیز برای حضور در تمامی مراسم ها و ویژه برنامه های الزامی می باشد.

گفتنی است، شهرستان میانه در جنوب شرقی استان آذربایجان شرقی واقع شده و شهر میانه مرکز این شهرستان می باشد.

 

کد خبر 1097261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha