آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین از قرچک تا شهرری برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان قرچک گفت: آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین از قرچک تا شهرری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، بهمن خطیبی فرماندار شهرستان قرچک در جمع خبرنگاران از برگزاری آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی خبر داد و گفت: در این آیین عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که از فیض حضور در کربلای معلی جامانده‌اند، با پای پیاده مسیر قرچک تا حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) شهرری را طی خواهند کرد.

وی افزود: عزاداران حسینی در روز اربعین، پس از اقامه نماز صبح از میدان امام خمینی(ره) قرچک با پای پیاده مسیر موردنظر تا شهرری را طی می‌کنند و در حرم مطهر سید الکریم(ع)، خود را در فضای معنوی کربلا حس کرده و به عزاداری خواهند پرداخت.

خطیببی با تاکید بر لزوم رعایت دستور العمل های بهداشتی اظهار داشت: در برگزاری این آیین، رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تأکید است تا خطر انتقال ویروس کرونا به حداقل برسد؛ به همین منظور ناظران شبکه بهداشت و درمان بر فعالیت موکب‌ها نظارت کامل دارند.

فرماندار قرچک ادامه داد: هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا تمامی ادارات برای اجرای برنامه‌های فرهنگی- مذهبی طول مسیر و بطور کلی برگزاری باشکوه این مراسم همکاری لازم را داشته باشند.

وی در پایان گفت:‌ عوامل امنیتی، انتظامی، شهرداری، پلیس راهور، نیروهای امدادی، اورژانس، نیروهای خدمات‌رسان و آتش‌نشانی نیز آمادگی لازم را دارند تا حرکت عزاداران حسینی بدون مشکل صورت گرفته و شرایط لازم برای تسهیل در مسیر رفت و برگشت فراهم شود.

کد خبر 1097266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha