لرستان دومین استان مقاوم کشوردر مسکن روستایی

رضایی بابیان اینکه لرستان رتبه دوم مقاوم سازی مسکن روستایی کشور را دارد تصریح کرد:ازمجموع ۱۵۳هزار واحد مسکن روستایی دراین استان ۱۱۶هزار واحدبهسازی و نوسازی شده است.

« مسعود رضایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لرستان، اظهار داشت: قسمت عمده طرح مقاوم سازی واحد های مسکونی استان لرستان طی دو سال گذشته صورت گرفته و لرستان در این شاخص حدود ۳۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

 

مدیرکل بنیادمسکن استان لرستان  با بیان اینکه سهمیه مقاوم سازی مسکن روستایی لرستان را در سال جاری، هفت هزار واحد است، ادامه داد: با اجرای پنج هزار واحد مسکن روستایی در دست ساخت، در مجموع ۱۲ هزار واحد با اعتبار هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی احداث می‌شود.

 

وی اذعان داشت: احداث دو هزار واحد مسکن محرومان در استان نیز به طور کامل اجرایی شده و تحویل متقاضیان شده است.

 

رضایی برای امسال ۳۲۱ پروژه اجرای طرح هادی تعریف شده است که طرح ۱۸۳ پروژه تهیه و مابقی پروژه ها در مرحله اجرا هستند؛ باتوجه به ابلاغ اعتبارات برای قیر نیز تعداد پروژه ها به ۴۰۰ مورد افزایش خواهد یافت.

 

وی عنوان کرد: ۸۱ هزار جلد سند مالکیت روستایی تاکنون در استان صادر شده و امسال نیز هشت هزار جلد صادر می شود که تاکنون سه هزار و ۵۰۰ مورد انجام شده است.

 

رضایی تصریح کرد: هدفگذاری امسال درحوزه مسکن شهری هزار واحد است که به دلیل مشکلات تامین زمین تنها ۲۵۰ واحد در دست اقدام بوده و تسریع در این روند نیازمند همکاری اداره کل راه و شهرسازی است.

 

 

کد خبر 1097274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha