ارتقای سواد رسانه‌ای مردم در دوران بحران گره‌گشا خواهد بود

ناظمی گفت: تقویت سواد رسانه‌ای مردم و مسؤولان در مواقع بحران، بلایای طبیعی و غیرطبیعی گره‌گشای امور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» در جلسه شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی اظهار داشت: تقویت مهارت‌های ارتباطی و سواد رسانه‌ای در مواقع لزوم به خصوص هنگام وقوع بلایایی مثل زلزله، سیل، کرونا، آتش سوزی و سایر بلایای طبیعی و غیرطبیعی گره‌گشاست.

دبیر شورای اطلاع رسانی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: سواد رسانه‌ای می‌تواند مهارت هایی همچون ارتباط با رسانه و نحوه تعامل با آنها، اطلاع رسانی درست و به هنگام را تقویت نموده و به مدیریت بحران کمک شایانی نماید. 

وی با اشاره به نقش رسانه ها در آگاهی رسانی جامعه، تقویت نشاط و نهادینه کردن فرهنگ در ابعاد مختلف، گفت: امسال به مدد رسانه ها، صدا و سیما و فضای مجازی، روز گرامیداشت شعر و ادب فارسی و شهریار شیرین سخن متفاوت از سال های قبل برگزار شد و بازتاب خوبی داشت. 

ناظمی همچنین با تقدیر از برگزارکنندگان اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در تبریز، ادامه داد: این مراسم نیز در شان تبریز برگزار شد و رسانه ها در پوشش و کیفیت‌بخشی به آن نقش عمده ای داشتند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: استفاده بجا و به موقع از رسانه‌ها نه فقط کیفیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را ارتقا می دهد بلکه موجب افزایش اعتماد عمومی نیز می شود. 

وی با اشاره به برگزاری آیین گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی در مقبره الشعرای تبریز و استقبال گسترده مردم و مسوولان از آن اضافه کرد: بازتاب رسانه ای این رویداد نیز بسیار گسترده بود. 

کد خبر 1097635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha