اقدامات خداپسندانه مرکز نیکوکاری یاشیل یول تبریز برای رسیدگی به امورایتام

مدیر مرکزنیکوکاری یاشیل یول تبریزگفت:این مرکزخیریه در راستای حمایت از ایتام از سال ۱۳۸۵ به طور رسمی شروع به خدمت رسانی به این قشر از افراد جامعه کرده است که در این دهه موفق شده است کمک شایانی به خانواده های ایتام ارائه دهد.

«مهرداد عالی» درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درتبریز با اشاره به جایگاه والای اکرام ایتام در دین مبین اسلام، اظهار کرد: خادمین مرکزنیکوکاری در رسیدگی به ایتام و شاد نمودن دل آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ کنند.

مدیرمرکز نیکوکاری یاشیل یول تبریز گفت:دین مقدس اسلام مسئله ایتام را به عنوان یک مسئله اساسی و مهم مطرح کرده و مسلمانان را نسبت به سرنوشت آنان از جمیع جهات (اقتصادی، عاطفی، آموزشی و تربیتی و...) مسئول دانسته است.

عالی افزود: یکی از مسائلی که در آموزه‌های قرآنی و حدیثی بسیار مورد تأکید قرار گرفته، محبت و رسیدگی به یتیمان است. خدوند در آیه ۲۲۰سوره بقره در این باره می‌فرماید: «یسْأَلُونَک عَنِ الْیتَامَی قُلْ إِصْلاحٌ لَهُمْ خَیرٌ وَإِنْ تُخَالِطُوهُمْ فَإِخْوَانُکمْ؛ از تو درباره یتیمان می‌پرسند، بگو اصلاح کار آنان بهتر است و اگر زندگی خود را با زندگی آن‌ها بیامیزید، آنها برادران دینی شما هستند.

وی با بیان اینکه کریم‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که با مردم مهربان بوده و در برابر مشکلات آن‌ها احساس وظیفه کنند،بیان کرد: این مرکز ۲۰۰ نفر از ایتام را زیر پوشش قرار داده که به آن‌ها خدمات گوناگونی ارائه می‌کند.

عالی تصریح کرد: مرکز نیکوکاری یاشیل یول به کودکان یتیم از سنین ۵ تا ۱۸سال و خانوده‌های آنان خدماتی شامل، واریز نقدی ماهانه، بسته معیشتی، تهیه لوازم مدرسه، استعدادیابی، آموزش‌های مذهبی و کارآفرینی ارائه می‌دهد.

وی بیان داشت: همچنین در راستای کارآفرینی برای ۳۵ نفر از این عزیزان باکمک خیرین استان از لحاظ اشتغال زایی تا رسیدن به درآمد پایدار یاری رسانی شده تا به جامعه هدف تحویل دهیم.

مدیرمرکز نیکوکاری تصریح کرد: خدمات دیگری توسط خادمین این مرکز در حوزه‌های مختلف کاریابی با رویکرد کارآفرینی و ایجاد زمینه اشتغال برای مددجویان،تأمین مسکن و سرپناه ایمن ، فرهنگی و تحصیلی،مددکاری و ایتام ومحسنین ارائه می شود.

عالی گفت: در خصوص رسیدگی به ایتام، فقط مسئله معاش و مادیات مطرح نیست، هر چند که نبود آن ها نیز بسیار سخت است، اما آن چه که از خوراک و پوشاک مهم تر است، محبت و مورد توجه واقع شدن ایتام است. چرا که انسان موجودی لطیف و تشنه محبت است، به ویژه در دوران کودکی نیاز به محبت بیشتر می باشد.

وی اظهار کرد: این موسسه خیریه حامی ایتام در همین راستا اقداماتی از قبیل برگزاری جشن های تولد کودکان به همراه اهدای هدیه ویژه وکیک تولد برای آنها،تامین البسه، لوازم بازی و سرگرمی و دیگر نیازهای اساسی آنها اجرا می کند.

مدیرمرکز نیکوکاری یاشیل یول تبریز توسعه‌ و نهادینه سازی فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری، شناسایی خیران محلی، شناسایی نیازمندان واقعی در محله‌ها و رسیدگی به مسائل و مشکلات این خانواده‌ها با همکاری و مشارکت نیکوکاران و معتمدان محلی را اهداف اصلی ایجاد این مرکز نیکوکاری دانست و خاطرنشان کرد: مرکز نیکوکاری در تبریز با مجوز کمیته امداد امام خمینی(ره) تبریز در سال ۱۳۸۵ کار خود را آغاز کرده است که درطی ۱۵ سال توانسته تعداد زیادی از جوانان خیر و متعهد را در زیرمجموعه خانواده بزرگ یاشیل بکار بگیرد که هم اکنون مدیریت بخش های متفاوت اعم از درمان،تحصیل،معیشتی،کاریابی،فرهنگی اجرای مناسبت ها توسط این بزرگواران هدایت می شود.

 

کد خبر 1096675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha