کنگره ملی شعر اربعین به کار خود پایان داد

هفتمین کنگره ملی شعر اربعین با معرفی و تجلیل از برگزیدگان در تبریز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «حسن شعبانی» شب گذشته در اختتامیه کنگره ملی شعر اربعین در تبریز اظهار داشت: همه هویت خود را از مراسم عظیم اربعین داریم و به این دنیای پر از ظلمت معرفی می کنیم، این همان عینیت یافتن عشق به امام حسین (ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه جلوه ای که اربعین نشان داد هیچ کجا به نمایش گذاشته نمی شود، افزود: تمدن نوین اسلامی با همین مراسم اربعین ایجاد و شکل می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص این کنگره افزود: شش دوره قبلی این کنگره به صورت استانی برگزار شد ولی امسال هفتمین کنگره شعر اربعین به صورت ملی و با شرکت بیش از 200 شاعر از نقاط مختلف کشور برگزار شد.

رئیس هفتمین کنگره ملی شعر اربعین ادامه داد: بیش از 600 اثر به این کنگره ارسال شد که در نهایت پنج نفر در بخش شعر ترکی و پنج نفر نیز در بخش شعر فارسی برگزیده شدند.

بنا بر این گزارش، نفر اول بخش فارسی عمران بهروج از کرج، نفر دوم این بخش محدثه خاکزاد از تهران، نفر سوم حیدر منفوری از بوشهر، نفر چهارم زهرا نعمتی از استان فارس و نفر پنجم فاطمه الله مرادی از قم انتخاب شدند.

همچنین نفر اول بخش شعر ترکی نیز رضا حسن پور باقری از مراغه، نفر دوم بخش تراکی بلال کمالی از تبریز، نفر سوم ناصر دوستی از زنجان، نفر چهارم امیر ظریفی از سردرود و نفر پنجم علی شبگرد از تبریز انتخاب شدند.

کد خبر 1098191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha